onko muka welhon kaapelissa kiintee IP????? jos ei niin kyllä se vaihtuu aikanaan... kone kiinni vain vähäksi aikaa...
Jos ihan rehellisiä ollaan niin en tiedä... kokeile. Ja käy välillä tarkistaa IP-osoite vaikka tuolla... http://www.ip-number.com/index.asp
Jos sinulla on muuttuva IP-osoite, niin uuden IP-osoitteen saat, kun kytket liittymään uuden laitteen, jolla on eri fyysinen osoite (MAC). Voit tietysti huijata verkkoa kertomalla sille uuden MAC-osoitteen, jolloin saat uuden IP-osoitteen. XP:ssä se tapahtuu seuraavasti (HUOM! OMALLA VASTUULLA) *edit by pkaksp* Käyttämäsi IP-osoitteen ja MAC-arvot tarkistat komennolla: c:\ipconfig /all
Jätetään nuo mac-osoitteiden vaihtamisohjeet pois täältä, koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. (varsinkin aloittelijalla)
Voi olla että dynaamisen IP osoitteen vaihtuminen riippuu myös palvelun tarjoajasta. Itselläni on DNA ADLS liittymä, Siihen olen aina saanut saman IP osoitteen. Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä palvelun tarjoajaan ja kysyä voisivatko he vaihtaa osoitteen. Uskallatko kertoa miksi IP osoite pitäisi vaihtaa ?
Ei kun olen vaan miettinyt että onko se mahdollista. Se on muuttunut minulla jo automaattisesti pari kertaa.
Kyllä ip:n vaihtaminen on ihan mahdollista, mutta ei välttämättä niin yksinkertaista ja mac osotteen vaihtamis ohjeita ei täällä saa kertoa. [bold]pkaskp[/bold] Osaisitko sanoa mitä ongelmia mac osoitteen vaihtaminen aiheuttaa? tai mikä siinä on niin vaarallista?
Yhtä hyvä kysymys on, miksi pitää IP:tä vaihtaa? bannit, mokailtua, suljettu nettipeli väärän cd-keyn vuoksi vai miksi?
Sakke88, tästä mac-jutusta keskusteltiin joskus kun täällä oli sellainen ohjekkin, aina on olemassa vaara että päällekkäisyyksiä tulee mac-osoitteen kanssa (verkkokortteja kun maailmassa on suth. monta, ja siksi myös mac-osotteita.. mut aina on pieni mahd.) joten..
Kierrätä anonyymi palvelimen kautta liikenne tai käytä ohjelmaa kuten vaikka Hide IP Platinum joka tekee saman asian.