Ip osoitteen vaihto

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Tigra90, Mar 18, 2007.

1. Tigra90

Tigra90 Member

Trophy Points:
    11
    Minä haluaisin vaihtaa ip osoitteeni.... en mitenkään poliisejen takia mutta kuitenkin. miten se onnistuu... olen yrittänyt lukea täältäkin ohjeita mutta en vain ymmärrä. voisiko joku selvittää minulle asian selvästi?? =) ja jotku puhuu että ip vaihtuisi modeemin johtojen poisotolla mutta en tiedä mikä johto se niistä on....

2. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    IP-osoitetta ei pitäisi olla mitään tarvetta muuttaa ja sen muuttaminen voikin olla vähän kinkkistä. Oletko varma, että koneesi saa aina saman IP:n? Onko se julkinen vai yksityinen IP eli oletko NAT:n takana?

IP-osoite annetaan nykyään usein verkkolaitteen MAC osoitteen perusteella. MAC osoite on eräänlainen verkkolaitteen runkonumero joka on joka laitteella erilainen ja siksi IP:t ovat myös erilaiset. MAC osoitetta vaihtamalla saa yleensä eri IP-osoitteen DHCP palvelimelta. ADSL modeemin MAC osoitetta voi olla vaikea vaihtaa, mutta PC:n verkkokortin MAC pitäis olla suht simppeli väärentää.

3. jmpk

jmpk Guest

onnistuu perjaatteessa vaihtamalla modeemia tai sitten jos on yksi kone, niin vaihtaa modeemin siltaavaan tilaan(ja sitten vaihtelemalla verkkokorttia tai sen mac-osoitetta), niin pitäisi ip:n vaihtua.

Share This Page