Minä haluaisin vaihtaa ip osoitteeni.... en mitenkään poliisejen takia mutta kuitenkin. miten se onnistuu... olen yrittänyt lukea täältäkin ohjeita mutta en vain ymmärrä. voisiko joku selvittää minulle asian selvästi?? =) ja jotku puhuu että ip vaihtuisi modeemin johtojen poisotolla mutta en tiedä mikä johto se niistä on....
IP-osoitetta ei pitäisi olla mitään tarvetta muuttaa ja sen muuttaminen voikin olla vähän kinkkistä. Oletko varma, että koneesi saa aina saman IP:n? Onko se julkinen vai yksityinen IP eli oletko NAT:n takana? IP-osoite annetaan nykyään usein verkkolaitteen MAC osoitteen perusteella. MAC osoite on eräänlainen verkkolaitteen runkonumero joka on joka laitteella erilainen ja siksi IP:t ovat myös erilaiset. MAC osoitetta vaihtamalla saa yleensä eri IP-osoitteen DHCP palvelimelta. ADSL modeemin MAC osoitetta voi olla vaikea vaihtaa, mutta PC:n verkkokortin MAC pitäis olla suht simppeli väärentää.
onnistuu perjaatteessa vaihtamalla modeemia tai sitten jos on yksi kone, niin vaihtaa modeemin siltaavaan tilaan(ja sitten vaihtelemalla verkkokorttia tai sen mac-osoitetta), niin pitäisi ip:n vaihtua.