IP-osoitteesta

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by maukku, Mar 6, 2007.

  1. maukku

    maukku Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2006
    Messages:
    234
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voiko ip-osoite olla sama vaikka olisikin tyyliin näin:
    (esimerkki)
    512.625.111.111
    512.625.152.211

    Siis 6 alkunumeroa pysyvät samana mutta loppu vaihtuu. Itse olen eräällä foorumilla ylläpitäjänä ja luulen että eräs palstalta poistunut henkilö on aloittanut armottoman sotkemisen. Ip on tieten jo bännätty eli ei hätää mutta haluaisin varmuuden asiasta.

    Eli omien käsitysteni mukaan 6 ensimmäistä numeroa pysyvät samana mutta 6 loppunumeroa saattavat vaihdella. Onko näin?

    Vielä bonuskysymys:

    http://www.ip-adress.com/ Tuolta näkee kohtuu tarkasti osoitteen, mutta saisiko ip osoitetta kaivettua vieläkin tarkemmin esille?
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Meni hieman ohitse tuo kysymys, mutta vastataas näin;

    IP-osoitteen voit kyllä bannia, mutta koska lähes kaikki normaali liittymät käyttävät dynaamista, eli vaihtuvaa ip-osoitetta, niin se öykkäri pääsee forumille kun hänen ulkoinen ip vaihtuu. (uudella tunnuksella tietysti)

    Voi olla että vaihtuu 2 viimeistä lukua, tai sitten vain yksi, tai sitten jopa kaikki. Tämä riippuu täysin siitä palveluntarjoajan DHCP-palvelimesta.

    IP-osoitteesta et saa selville kuin operaattorin. Tarkemmat tiedot ovat palveluntarjoajan hallussa, eivätkä ole mitenkään julkisesti saatavilla. (liittymän haltija yms)

    Edit,

    Muista myös että jos bannit esimerkiksi jonkin proxyn osoitteen, niin saatat siinä samalla bannia useita satoja käyttäjiä.
     
    Last edited: Mar 6, 2007
  3. AkZuh

    AkZuh Active member

    Joined:
    Oct 7, 2004
    Messages:
    2,146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66

Share This Page