ip vaihtaja

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Xnikli, Jul 12, 2005.

1. Xnikli

Xnikli Member

Trophy Points:
    11
    tietääkö kukaan mitään ohjelmaa mikä vaihtais ip:tä välillä?

2. Shart

Shart Member

Trophy Points:
    16
    Käyppäs komentokehotteessa kirjoittamassa ipconfig/renew.

3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Miksi haluaisit vaihtaa IP:tä välillä? Mistä se IP on tullut mikä sulla nyt on? Jos se on sun ADSL purkin antama niin en näe mitään syytä IP:n vaihtoon. Jos se on ISP:ltä niin se saattaa vaihtua tunnin välein tai ei koskaan vaikka yrittäisit sitä uudistaa(ipconfig /renew).

4. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    ipconfig/renew ei käytännössä toimi.
    ip:n pystyy kyllä vaihtamaan tekemällä verrkosillan vai mikä se nyt oli suomeksi.
    Eli Network Connections ja siellä on kaksi eri yhteyttä ei pidä olla internet yhteyksiä vaan esim. bluethoot yhteys ja internet yhteys
    valitset kummatkin ja sitten klikkaat oikealla hiiren näppäimella ja tulee esiin vaihtoehto bridge connections sen tekemällä ip numerosi vaihtuu

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Nyt täytyy myöntää, että en ymmärrä mikä ongelma tossa ipconfig /renew komennossa oikein olisi? Jos osoitteita jakava DHCP servu on konffattu arpomaan uusi osoite aina kun sitä pyydetään niin ton pitäis toimia kuin junan vessa. Ja mitä hittoa yhteyksien siltaamisella on IP osoitteen vaihtamisen kanssa? On tota verkkotekniikkaa tullut insinörtiksi asti tullut opiskeltua ja olen silti hämmentynyt...

6. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    ipconfig/renew komento ei toimi koska DHCP servu ei vaihda sitä kun pyydetään voit vaikka itse kokeilla tuota komentoa, aina sieltä se sama ip tulee. tuo yhteyksien siltaaminen toimii sen huomasin ihan itse kun piti jakaa verkkoyhteys en tiedä miksi tai miten mutta se toimii

7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Niin eli se renew toimivuus riippuu DHCP servusta. Sonera tuppaa jakamaan aina saman IP:n samalla verkkolaitteelle. Eli käytännössä on kiinteä. Muiden puljujen toiminnasta en tiiä. En tiiä miltä siltaus näyttää ISP:n päässä, mutta se vois vaikuttaa jotankin annettuun IP:hen. Pitäis joskus testata MAC osoitteen spooffausta..josko se vaikuttais tohon annettuun IP:hen kuten arvelen...sillähän vois sitten vaihtaa IP:n. Tosin työläästi.

8. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    myös elisa jakaa aina saman ip:n
    tua minun tapani vaihtaa ip on erittäin helppo.
    netistä luin joskus jonkun toisen tavan mutta oli erittäin monimutkikas joten jätin kokeilematta kun osasin jo helposti sen vaihtaa.
    MAC osoitteen spooffauksesta en tiedä mitään.

9. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    Xnikli olisi sitten kiva tietää jos minun tapani vaihtaa ip toimii sinullakin.

Share This Page