Eli aina kun käynnistän koneen, tulee ensimmäisenä ilmoitus, että Windows Update lopetti toimintansa. Tämän jälkeen kone ilmoittaa saman myös "käyttäjäprofiilipalvelusta." Viimeisenä tulee viesti: "Windows-palveluiden isäntäprosessi lakkasi toimimasta ja suljettiin. Sovellus päättyi virheellisesti ongelman vuoksi. Windows ilmoittaa, jos käytettävissä on ratkaisu." Viimeisimpään kohtaan liittyy myös grafiikan välähtäminen valkoisena, jolloin työpöydän kuvakkeet järjestyvät eri tavalla ja keskelle jää tyhjä raita. Mistäköhän on kyse ja olisiko tähän ongelmaan mitään järjellistä ratkaisua?
Mulla prikulleen samat ongelmat... Paitsi et grafiikka ei välky ja työpöydän kuvakkeet ei järjesty uudelleen... vaan ilmotusten jälkeen netti menee poikki (mokkula) eikä yhdisty ennen ku koneeen käynnistää uuestaan...
Mulla on aivan sama ongelma ja niin näyttää olevan parilla muullakin kun yritin löytää vastausta googlen kautta. Mulla ei toimi Windows Update, eikä Explorer, eli onko Windows jotenkin kaatunut? Löysin yhden vinkin, joka oli ollut apuna monille, mutta mulle se ei auttanut. Eli tämä http://support.microsoft.com/kb/940520/fi Kokeilen lataa pakettia ja kone sanoi ettei tarvitse. Ja sitten kokeilen manuaalisesti vikasietotilassa ja toivoin parasta mutta edelleen sama ongelma. En pysty päivittämään konetta ja nytkin käytän eri nettiä kun Explorer ei avaudu kunnolla. Mulla meni myös toi alapalkki valkoseks, en tiedä miksi.
Mikäköhän tämä ongelma on, kun vaikuttaa että monet kärsivät tästä. Onneksi pystyn käyttämään Safaria nettinä, muuten en saisi töitä tehtyä. Pelkään vaan ettei kone nyt vielä pamahda ja vie kovalevyltä kaikki mukanaan, koska menetin juuri ulkoisen kovalevyni pari päivää sitten eikä ole vielä uutta varmuuskopiota koneesta mistään.
Mulla kone oli käynnistymisongelmien vuoksi huollossa 2 kertaa, kummallakin kertaa vaihettiin emolevy, hauska sinänsä et näien huoltojen välillä oli 2 viikkoa, mutta nää herjaukset alko vasta huoltojen jälkeen. eli ei vanha ongelma...
Kokeilkaa käyttiksen korjausasennusta, se ei hävitä tiedostoja vaan korjaa ainoastaan käyttiksen alkuperäiseen muotoon.
Itse lähtisin kartoittamaan ongelmaa tämän ohjeen mukaan: Ongelman vianmäärityksen tekeminen Windows Vistan tai Windows 7:n puhtaan käynnistyksen avulla. Vaatii kokeilemista, mutta aina ei pääse helpolla...
Eli pari tuntia kokeilin kaikkea koneella, kävin läpi ohjelmia ja tein tuon puhtaan käynnistyksen. Ja mitään en löytänyt. Kaikki muut ohjelmat toimivat paitsi Explorer ja Windows Update. Toi on jo musta aika kumma juttu. Käyttiksen korjausasennusta en ole vielä kokeillut, mutta en tiedä auttaako se ongelmaan. Pitäiskö siis vielä kokeilla puhdasta käynnistystä noiden kahden ohjelman kannalta? Vai muita ideoita? Kaikkea otetaan nyt vastaan, koska asia saisi jo tulla kuntoon. Ilman Exploreria pärjään, mutta noi päivitykset olisi kivoja. Ja antaahan tämä kone vieläkin tuon saman viestin: Windows-palveluiden isäntäprosessi lakkasi toimimasta ja suljettiin. Sovellus päättyi virheellisesti ongelman vuoksi. Windows ilmoittaa, jos käytettävissä on ratkaisu.
Nyt mulle tuli jo Blue Screenkin, että näin. Ajattelin jo että soittaako huomenna Helpson.fi:in, ei ole kyllä kokemusta, mutta pakko kone on saada kuntoon.
Itse sain asennettua päivityksiä jättämällä "Windows Liven asennustyökalun 2011 päivityksen" pois (virhekoodi 800706BE), jonka asennus on ilmeisesti tuottanut ongelmia myös muille. Ilmoittaa kuitenkin tuon isäntäprosessin edelleen ja myös, että "käyttäjäprofiilipalvelu lakkasi toimimasta."