En oo pätsänny koskaa kerneliä mut vissii sillee homman pitäis onnistuu. Oon itekki aika nyypiö Linukkapuolella. -Joten joku viisaampi meitä molempia valaiskoon.
Mikäs kortti sulla on? Mikäs kerneli sulla on? Eikö kernelissä ole tukea ko. laitteelle? Eli vaihdat itsesi rootiksi, hakeudut kansioon cd /usr/src/linux ja kirjoittelet make menuconfig Sit metsästät valikoista oikean verkkokortin, löytyy muistaakseni jostain "Device drivers - Net - xxxx" hakemistojen alta. Jos tuki löytyy, valitse se mukaan, joko moduuliksi <M> tai käännettäväksi osaksi kerneliä <*>. Tallennus ja exit. Sit käännetään kerneli ja installoidaan moduulit.
verkokortista en tiie muuta kuin et se on isa väylässä nytten se on joku vanha ja kernel mulla on 2.4.18-bf2.4 mulla tössäs koko homma tossa cd /usr/src/linux koska mulla ei ole semmoista hakemistoa
sulla pitäis olla hakemistossa /usr/src/ alahakemistona jotain sellaista kuin linux-2.4.18-bf2.4 tai ainakin sinne päin. En nyt muista ulkoa hakemistojen nimiä, mutta kuitenkin. Tee "softlink" tuohon hakemistoon eli ln -s /usr/src/linux-mikäsenytsittenonkaan /usr/src/linux Ja nyt sulla on /usr/src/linux hakemisto. Jos tuota /usr/src/linux-jotain hakemistoa ei ole, niin sun pitää hakea kernelin sorsat. Miten voit saada mitään toimimaan, josset tiedä mikä se on? kannattaisko hakea esim Anttilasta (maksamaton mainos) pci-verkkokortti muutamalla eurolla? pääsisit paljon helpommalla...
Sulla ei ole kernelin lähdekoodeja joten tuo Guruttajan ehdottama kernelin kääntö ei onnistu. Hae kernelin sourcet. Mikä se verkkokorttisi on? Muistatko merkkiä? Piirisarjaa?
täällä olis kuvia siit verkko kortista http://koti.mbnet.fi/nett/kone/ ja http://213.141.102.98:1111/~tuomas/kone/
koita tunnistaako knoppix sun verkkokortin.... mulla debian netinstall ei tunnistanut isa verkkokorttia ja päädyin asentamaan woodyn jonka päivitän sargeksi... (homma vielä vaiheessa) knoppixista katsoin mikä oli verkkokortin moduli ja laitoin saman woodyyn
kävin ostamassa kaupasta pci kortin ja nyt on semmoinen onkelma et en saa sitä toimii Debiassa mutta susessa tää toimii... tän mukana tuli disketti jossa oli ohjeet "Compile the driver source files and it will generate rhinefet.o, and copy it to correct driver installation path (The installation directory is different in different kernel versions. In 2.4.x kernel, the path is /lib/modules/KERNEL_VERSION/kernel/drivers/net/, and in 2.2.x kernel, the path is /lib/modules/KERNEL_VERSION/net/, the KERNEL_VERSION (see above) means the kernel version of your Linux distribution. If you don't know your kernel version , please run 'uname -r' command in command line. The kernel version will look like '2.2.16', '2.4.2-2smp' etc.) : make install 5) Check configuration file (/etc/modules.conf or /etc/conf.modules,it depend on your Linux distribution) for loading kernel modules. Make sure there is the following content in the configuration file, where # is interface number (eg: alias eth0 rhinefet): alias eth# rhinefet" tossa kohta siitä mulla olisi semmoinen onkelma et miten ton niikuin käänän tarvin ilmeisesti kernelin sourcet mitkä kannattais hakea? mistä? miten käänän??? ja mitä tossa 5 kohdassa pitäis tehdä ps. kun koitan kääntää disketillä olevia tiedostoja niin se herjaa kernel source not found täältä löytyy se ohje http://nett.urli.net/~tuomas/kone/linux.txt ja kortti on VIA Rhine Family Fast Ethernet Adapter