Itkua linux keskusteluun osallistujille

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by chardi, Feb 2, 2007.

  1. chardi

    chardi Member

    Joined:
    Apr 8, 2005
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ihan siis mielellään täältä saisi helposti apua annettua mutta nyt vaikuttaa että pitää jokainen kysymys tehdä erilleen joten teen tässä pienen listan joihin voisit vastailla ekana aika kun kirjottelet kysymyksiä joihin tarvitset apua:

    Käyttöjärjestelmä / Järjestelmä versio: ?
    Jos kyse laite viasta, Mikä laite kyseessä, Merkki & Malli: ?
    Jos ohjelmisto viasta, Mikä ohjelmisto, ohjelmisto versio: ?
    Mahdollisimman tarkka vikakuvaus: ?
    Muita olennaisia tietoja: onko mitä käytetty imutukseen, Yritätkö kääntää suoraan lähdekoodista, Mielellään kommentiksi vielä että käyttäjätasosi aina, Olen aloitteleva / newbie, olen käyttänyt jonkinaikaa, Olen edistynyt käyttäjä. Vaikka nämä kylläkin huomaa yleensä jo kysymysten tyypistä.

    Ja aina kannattaa muistaa www.google.fi , ja jos ei löydy sieltä tai tarvitsee apua vaikka suomentamisessa niin aina voi tänne laittaa tai vaikka minulle niin voin pyrkiä auttamaan suomentamisessa tms.

    Ja myöskin ei tarvitse joka muutoksen yhteydessä kirjoittaa uutta viestiä vaikka itsekin siihen syyllistyn välissä voi aina muokata alkuperäistä viestiä sen mukaan kun asia etenee näin ei tule mitään 500 vastauksen viestejä kun asia ja korjaukset on pystytty hoitamaan pienemmässä tilassa jatkossa on ihmisten paljon helpompi seurata keskustelua ja löytää vika ongelmaansa.

    Muokkasin viestiä suomenkieliseen muotoon
     
    Last edited: Feb 2, 2007
  2. Regel

    Regel Regular member

    Joined:
    May 27, 2006
    Messages:
    589
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ja vastaajien ei kannata välttämättä käyttää englantia, varsinkaan aloittelijoille puhuttaessa. Eli repo -> pakettivarasto, newbie -> aloittelija, compile -> kääntää, source -> lähdekoodi.

    Ja tosiaan, ei kannata välttämättä viestejä tyyliin(liioittelua seuraavassa):
    "Sähläsin jotain, ja sit paneeli valitti jotain errorii, en muista mitä, ja nyt ei mikään toimi. Apua." Eli vika-ilmoitukset mielellään mahdollisimman tarkasti, kuten myös ongelman kuvailu.
     
    Last edited: Feb 2, 2007

Share This Page