Eli tarkoituksena olisi kasata tietokone yleiskäyttöön ja pelaamiseen. Ammattitaitoa itseltäni ei löydy, joten jos joku voisi neuvoa jos osat eivät sovi yhteen. Myös jos osat ovat eri luokkaa, ettei koneesta saada kaikkia potentiaalisia tehoja ulos, niin vaihtoehtoisia osia saa myös tarjota. hinta mielellään pysyisi kuitenkin n. 800e tienoilla. ASUS AM3 AMD785G VGA DDR3 SATA2 GBLAN AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION SMG F1 1TB 3.5" SATA2 7200RPM 32MB SAPPHIRE HD 4890 PCI-E 1GB DVI-I+DP+HDMI 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT yht. 610e + kotelo ja virtalähde (saa suositella) Kotelosta tulisi olemaan joku normi ATX selvästi (ja halpa mielellään), mutta virtalähteestä kysymystä. Mistä tiedän kuinka paljon tämä laite syö virtaa? eli minkä kokoista virtalähdettä edes tarvitsen? (näyttö, hiiri, näppis, blueray tulee erikseen) kiitos jo etukäteen avusta.
Itse suosittelen Intelin i5 kokoonpanoa, sijoittuu aika lähelle AMD:n nykyisiä hintoja. 800€:lla pitäisi saada jo tosi hyvä kone.
Miksi intel? Eikö AMD ole samaa luokkaa, mutta vähän halvemmalla? ja osaisitko suositella jotain intel settiä (prossu & emo (ehkä muutkin jos nykyiset ei sovi))?
Tuossa on yksi paketti, menee kyllä hieman budjetin yli. Paikka on siis lapstore.fi ja kasaus maksaa siellä 25€ jos et osaa itse koota. Kyllä nämä i5 taitaa hieman tehokkaampia olla kuin AMD:t, joo ja jos haluat rahaa säästää niin tietenkin hommaa vain AMD paketti. Tehokkaita molemmat ovat.
Intel on luotettavampi ja tehokkaammat prossut tekee. Jospa vaikka Intel E7400 ja emoksi vaikka Asus P5QL pro(erinomainen emo halvalla)
Itse panostaisin neliytimiseen esim. AMD 940-945-955BE:niin tai sitten tuo intelin i5-kuluttajaluokan prosessorisarjaan.
No jotkut pelit ovat jo siirtyneet 4-ydin aikaan, itseä ei ainakaan huvittaisi vuoden päästä ostaa uutta emoa ja prossua kun teho jää vajaaksi. Eri asia jos rahaa on vain joku 500€, sillon tietenkin 2 tai 3-ytiminen on parempi kuin halpa 4-ydin.
ja sen jälkee 4 corella muutenki 4core on vaa niin paljon parempi ku voi pitää monia ohjelmia (ja pelejä) yhtäaikaa päällä ja välillä sitä ei ees huomaa että ne on päällä. eli suosittelen 4 core. esim Q9550 on nyt joku 200e
hmm totta, ite otin q9550 hyvän hintalaatu suhteen takia ja kellottuvuuden. riittää itselleni,kun rossu on tällä hetkellä paras osa koneessani ja kun päivitän ni joku 5800 sarjan näyttis kii ja kunnon kellot rossuun ni riittää. sit joskus 3v pääst ostaa uuden koneen enemmin kun päivittäisi vanhaa ni jää semmonen ''perus nettikone'' niinkuin nykyinen vanha koneeni on
Tuossa prosessorissa on kyllä tehoa ei siinä, mutta kanta vain on hieman vanhaa. Ja jos tuolla samalla rahamäärällä pystyy AM3 kokoonpanon rakentamaan niin taitaisin itse kallistua sen puolelle. Myös i5 ei ole paha idea sillä sille todennäkösesti tullaan vielä jotain sentään rakentamaan