Itse tehnyt DVD-kannet vääristyvät - APUA

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by NetSurfer, Mar 18, 2007.

1. NetSurfer

NetSurfer Member

Trophy Points:
    11
    Hei

Olen siirtänyt materiaalia VHS-nauhoilta DVD:lle ja nyt olen yrittänyt tehdä niihin kansia, mutta kansikuvat jostain syystä vääristyvät. En ymmärrä. Olen käyttänyt rajaustyökalua Adobe PhotoShopissa ja mittoina ovat: leveys 130mm, korkeus 183mm

Onko oikein? Missä teen väärin? En ymmärrä. Neuvoisitteko viisaammat? :) Entä mitä tehdä kuville joista ei voi rajata mitään pois?

Kiitos

2. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Siis mitatko vääristyvät vai miten?

Oikea koko riippuu tietysti käytetystä kannesta, mutta ilmeisesti tarkoitat niitä perinteisiä pitkulaisia DVD-elokuvakansia, etkä ns. jewel casea, jonka etukannen koko olisi käsittääkseni n. 118 x 119 cm ja takakannen, jossa päät taipuvat reunoiksi, 118 x 151 mm.
    Slim-kansiin ei kai yleensä kansipapereita laitetakaan.

Mutta mitat voivat siis vääristyä ainakin, jos ohjelmassa et rajaa milleinä vaan pikseleinä tai tuumina, taikka jos tulostuksessa on päällä joku fit to page -tyyppinen muokkaus.
    Paha arvata tarkemmin noilla lähtötiedoilla.

Kuvia voi myös pienentää tai suurentaa, ilman rajausta.

Mahtaakohan Photoshop olla paras valinta käyttämäksesi ohjelmaksi, kun vaikuttaa, ettei siitä olisi hirveästi kokemusta?

3. NetSurfer

NetSurfer Member

Trophy Points:
    11
    Ihan perinteisiä pitkulaisia kansia tarkoitan, kyllä. Päällä on ihan normaali tulostus, ei siis fit to page, vaan ihan normaali tulostus. Mitat nimenomaan vääristyvät. Esim. ihmisten päät venyy pitkulaisiksi. Mitat laitan kyllä ihan milleinä kuten kuuluu...

Share This Page