täällä on viimeaikoina kyselty paljon kovalevyn osioinnista. Itse hämmennän vielä soppaa. Elikkäs, minulla on 320 GB kovo, josta XP tajusi asennuksen yhteydessä 127GB. Kun SP2 asennettiin niin levyjen hallintaan pamahti 170GB lisää tilaa. Järkevintähän olisi tietokoneen suorituskyvyn kannalta monta järkevästi skaalattua osiota, mutta kysynkin onko mahdollista ydistää C:n 127GB ja osioimaton 170GB saman polun alle.
partition magic, paragon partition manager, 7tools partition manager ynm. osaavat yhdistää osiot/suurentaa osiota.
Ei näköjään onnistu. Yritän tehdä yhtä asemaa vähän isommaksi, ettei tila lopu kesken. Kuitenkin näyttää tekevän kaikki ihan ok ja käynnistää koneen uudelleen, niin kovot on ihan ennallaan. Miksi näin?? Partition Magicillä siis yritän muuttaa.
Juu, ihan koko versio on. Löytyykö muita keinoja pistää c: asemaa suuremmaksi jos partition ei suostu sitä muuttamaan? edit: josksu muinoin kun pistin uuden kovon, niin käytin partitionia sen muokkaamisessa.
Eli jos operations pending kohtaan tulee ne halutut levyoperaatiot ja Apply nappi ei tee muutosta, niin ohjelmassa on kyllä jokin vika. http://www.zeleps.com/ tuossa yksi ohjelma.
Resepti: lauantai, 10 tuntii ja 20 kolmosta.. ja annos jääräpäisyyttä (ja mielenkiintoa guugleilla..) Xp:n levynhallinnalla D-osio pois eli loogiset asemat jne.. sitten käyttöön tämmönen freeware rekisteröitymällä; Paragon partition manager 2005 Ohjelma suht.yksin kertanen, vaati vaan mulla pari ohipainallusta ennenkuin uskalsin siihen Reboot täppiin koskea.. ja sitten alkoikin tapahtua (vartissa), Kone buuttaa, antaa mustaa ruutua, ilmottaa winukan käynnistyksessä olevan ongelmia, sitten käynnistyy Chkdisk sinisellä pohjalla, tarkistellaan ja korjaillaan, (asentaja miettii formatointia ja sp2-levyä..?) kone lopulta käynnistyy työpöytään ja Partition Manager samalla,, ja vielä kerran uudelleen käynnistys.. Ja that's it.. nyt C on sen 30 gigaa, ja asentaja voi aukaista sen seuraavan oluen ja päättää täältä tähän, kiitos ja hyvvää yötä T.Paablo