Heippa! Olisi hakusessa Max 500€ järjestelmäkamera. Tällä hetkellä ollut tuo Olympus 565UZ ja siitä en ole tykännyt lainkaan. Tykkään ottaa paljon makro, luonto ja ihmiskuvia. Leikin myös jonkin verran valoitusajoilla, mutta se ei ole välttämättä se tärkein mitä kameralta haen. Olen itse miettinyt, että voisin toki kävellä myös valokuvaus liikkeseen ja pyytää kokeilemaan näitä kameroita, olen kuitenkin vasta aloittelija ja en juuri sen takia osaa varmasti ottaa mitään huippu kuvia joiden perusteella voisin vertailla näitä kameroita. Haen siis kameralta: * Hyvää Macroa ( Tärkeä ) * Tarkat kuvat ( Ette osannut arvata. ) * Hyvät vaihtoehdot ja selkeät valikot ( Ellei selkeät niin ainakin helposti tai melko helposti opittavat ) * Hyvä Optiikka valikoima * Vähäinen kohina ( olen hyvin tarkka siitä, ehkä liiankin tarkka budjektiini katsottuna. ) ja muitakin tilanne kuviin sun muihin liittyviä ominaisuuksia. Esimerkiksi ystävälläni on Canon 450 ( Tai jotain tuonnepäin ) ja itsehän tykästyin siihen oikein paljon! sitten vielä jos joku voisi auttaa hieman muussakin. eli jos päädyn vain siihen, että kävelen kauppaan kusetettavaksi, niin mitä minun kannattaisi ottaa esille jotta saisin sitten hyvän kameran? Toivottavasti saan paljon vastauksia! Kiitos jo etukäteen!
Hyvä makro maksaa jo yksinään lähes tuon 500€. Soligorin 100mm:n makron voi joskus käytettynä löytää satasella, se on piirroltaan hyvä, mutta hidas tarkentumaan ja huteron oloinen. Tuolla 450:llä kyllä pääsee kivasti alkuun, mutta objektiiveihin uppoaa kyllä helposti reippaastikin rahaa. Joku 17-50mm voisi olla hyvä ekana tötterönä semmoiseen.
Ihan noin ajatuksena; itse en ainakaan pidä macrokuvauksessa automaattitarkennusta tärkeänä. Vanhoja käsitarkenteisia macro-objektiiveja löytää joskus ihan muutamalla kympillä (itse löysin sekä takumarin, että soligorin 135mm optiikat todella halvalla) ja tuollaisen käsitarkenteisen putken kaveriksi loittorengassarja tai lähilinssi, niin suurimman rahasumman voitkin sijoittaa hyvään ja tukevaan jalustaan. Se jalusta kun on todennäköisesti siinä macrokuvauksessa kapine, jota jossain vaiheessa todella kaipaat.