Järjestelmä kansion uudelleen nimeäminen!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jeesbox, Jan 4, 2007.

1. jeesbox

jeesbox Guest

Siis yksin kertaisesti kysyttynä niin miten vaihdetaan documents and settings kansion käyttäjä nimi toiseksi? Esim:documents and settings/pekka halutaan nimeksi documents and settings/jorma.
    Siis se on se nimi mikä annetaan tietokoneen käyttäjä nimeksi silloin kun windows aktivoidaan. No nyt olis siis tarvetta muuttaa sitä käyttäjä nimeä ilman ,että tarvitsis alustaa windowsia uudelleen. Ei vissiinkään mikään ihan helppo homma toi nimen vaihtaminen ,vaikkakin olis ihan kiva ominaisuus. (Miksköhän mikki on jättänyt tollasen aika simppelin asian huomioimatta). Ilman rekisterin muokkaustahan tota ei tehdä se o selvä. Eli sellaset yksinkertaiset suomenkieliset ohjeet hakuses.

2. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Jos haluat siis koko tilin nimetä uudelleen (niin että samalla kansioiden nimet vaihtuvat), niin Ohjauspaneeli / Käyttäjätilit ja valitset käyttäjän ja painat "Muuta käyttäjänimi" namiskaa.

Oletan että sinulla on Windows XP, koska muuta ei mainittu.

Last edited: Jan 4, 2007
  3. jeesbox

jeesbox Guest

Käyttäjä tili on eri asia kun kenelle se xp on rekisteröity.
    Tilin uudelleen nimeäminen ei muuta paikallinen levy C:documents and settings sisällä olevia kansioita mitkä on "all users" "sit sen windowssin rekisteröiän nimi" ja "järjestelmän valvoja".
    Eli kun windows alustetaan käynnistyy activation wizard missä se kysyy oem avainta ja rekisteröiän haluamaa nimeä ja luo documents and settings kansioon ,kansion sen rekisteröitymiseen annetun nimen mukaan.
    Ja se kansio on järjestelmä kansio ja sen uudelleen nimeämisestä oli kysymys. Oliski helppo homma jos sen activation vizard homman vois ajaa uudelleen ,mut kun se kansion alikansiot pitäis kans tajuta ne uudet polut ja siin kansios on muuten 100mb tavaraa.

4. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Err. Windowsia ei mitenkään rekisteröidä tietylle henkilölle. Tietojensa luovuttaminen MS:lle on aktivoinnin yhteydessä vapaaehtoista, eikä siis liity muuten tuotteen käyttöoikeuksiin. Tuolla Documents and settings kansiossa on "All users", "Järjestelmänvalvoja" ja kaikkien tilien nimien mukaiset kansiot. Näemmä tuo kansio ei tosiaan vaihda nimeä (ainakaan ilman uudelleenkäynnistystä) vaikka tilinimi vaihtuisikin, mutta viimeistään tilin poistamisen ja uuden tilin luomisen pitäisi homma hoitaa.

Miksi haluat tuota nimeä vaihtaa?

Last edited: Jan 5, 2007
  5. jeesbox

jeesbox Guest

No se tarttee nimetä uuelleen ku sen kansion nimi o hyvä jokerit
    Poistampa oman tilin koneeltani ja teen sit itselleni uuden tilin..
    Ekaks tietty tarttee tehdä se uus tili ja sit poistaa se vanha eiks ni?
    vai meinaaks et pystyy poistaa sen tilin mikä o nyt käytös,ja millähöhän
    tilillä mä sit kirjaudun koneelle takas?no tietysti vikasietotilas kirjaudun järjestelmän valvojana eiks ni ja sit luon itelleni uuden käyttäjä tilin vai mis järjestykses toi kantsiis tehä?

6. jeesbox

jeesbox Guest

Ja mites toi sit tollee on ihmeellisesti päässy käymään jos mä oon jo poistanut aikaisemmin sen vanhan käyttäjäntilin veks ja luonut itselleni uuden käyttäjätilin..ni sen kansion nimi on ja pysyy..et tiedoks vaan sullekin equardo..et ei ne hommat sillee mee!

7. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Siis ensinnäkin, siinä kansiossa EI OLE minkäänlaisia Windowsin rekisteröinti- tai aktivointimerkintöjä, siinä on kyseisen käyttäjätilin asetustiedostoja, tiliin liitetyn sähköpostin mailit, omat tiedostot yms. Jos poistat tilin, en ole varma katoaako kansio (mielestäni sen pitäisi) ja luot uuden, niin saat tuonne kansion joka on nimeltään sama kuin uusi luomasi tili.

8. jeesbox

jeesbox Guest

juu kyllä..siellä c:asemassa sijaitsevassa kansiossa nimeltään documents and settings on 3 kansiota joiden nimet on "all users,hyvä jokerit ja järjestelmän valvoja" nyt olis tarvetta saada se kansio hyvä jokerit nimettyä uudelleen! onhan mulla tietysti täs konees oma käyttäjätili omalla nimelläni laitettu ja jo aikaisemmin on poistettu se edellinen käyttäjätili..eli täs koneessa ei ole kun 1 käyttäjätili ,minun oma tilini,omalla nimelläni.. ja kaikki messengerit ,word.it ynnä muut näyttää että ne on rekisteröinyt "hyvä jokerit"..eikä se minun antama käyttäjätilin nimi! kysymyksessä on muuten sit xp home ,jos sitä ihmettelit. ja kyllähän me se tiedetään ,et xp homes ei pysty kirjautumaan koneelle järjestelmän valvojana kun vika sietotilassa!
    eli mitä mä nyt sit teen ,et mä saisin sen "hyvä jokerit" kansion nimen vaihdettua toiseksi? Sehän on jo kokeiltu et poistaa sen vanhan tilin ja tekee uuden ,mutta kun se ei nimennyt uudelleen sitä "hyvä jokerit kansiota" voinhan mä tehdä vaikka sata käyttäjätiliä ,ja poistaa ne niin ei se vaihda sitä..ajatteleppa semmosta et firmaan tulee uus duunari ja sen kansion nimi vaik "tappara rulez" ni..en o muuten varmaan ainoa kuka tät jutskaa haluis korjata ,tahi sit oon!

9. jeesbox

jeesbox Guest

Millä helvetillä mä poistan oman käyttäjätilini kun xp vaatii et 1 järjestelmän valvoja pitää olla sisällä?ni teeks mä toisen tilin..huh huh..et mä voin sit poistaa sen vanhan ja arvaappa nimeääkö se sen documents and settings kansiossa sisällä olevan "hyvä jokerit" uudelleen arvaappa.

10. jeesbox

jeesbox Guest

"mielestäni sen kansion pitäisi kadota jos tekee uuden tilin" no ei tod katoa mihinkään! mul on siin kansios 100mb tavaraa niinkuin tos aikaisemmin mainitsin.se vaan pitäis nimetä uudelleen

11. jeesbox

jeesbox Guest

ja sit tarkemmin ajateltuna ,kun näit jäjestelmä kansiota täs nyt ruvetaan uudelleen nimeämään ni mä haluasin siin samas sit vaihtaa siel documents ja settings kansion sisällä olevia muitkin kansioita esim järjestelmän valvojan vois nimetä uuelleen ja all users vois nimetä et kaikki käyttäjät niinkun siin samal sit. :)

12. jeesbox

jeesbox Guest

tollanenkin vähä pistää potuttaa ,ku wordin avaa ni laatikos lukee et tämän tuotteen käyttö oikeudet omistaa hyvä jokerit

13. jeesbox

jeesbox Guest

tajuutsä et se hyvä jokerit on jo niin mones paikas rekisteröinti nimenä.et ei se käyttäjätilin vaihdos vaihda niit nimiä wordiin messengeriin yn,yn muihin mikkik$en tuotteisiin.. se pitäis rekisteristä
    puukottaa ne kohdat jossa se nimi ilmenee ja siihen hommaan tartteis jelppiä!

14. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Word: Työkalut / Asetukset ja sieltä käyttäjän tiedot välilehti.

Windows Messenger: Sähköpostiosoite ja muille käyttäjille näkyvä nimi ovat vaihdettavissa, jälkimmäinen löytyy Työkalut / Asetukset ja Omat tiedot välilehti. Sähköpostiosoitteen saat valittua Tiedtosto / Kirjaudu sisään nimellä... kohdasta.

MSN Messenger: Kun olet kirjautuneena sisään, mene Työkalut / Asetukset ja taas Omat Tiedot välilehdelle. Oma näyttönimi kohdasta saat valittua jälleen tuon muille näkyvän nimen. Sähköpostin saat vaihdettua pääikkunasta kun et ole kirjautuneena sisään.

Muita?

Tuon ensimmäisen käyttäjätilin nimi ei siis määritä minkään ohjelmien rekisteröintinimiä. Eri asia on sitten jos olet erikseen jonkun ohjelman asentanut, ja siinä vaiheessa antanut nimeksi jotain typerää, silloinkin suurimmasta osasta ohjelmia saa kaikki näkyvät nimet vaihdettua, jolloin siitä ei mitään haittaa ole.

Last edited: Jan 7, 2007
  15. jeesbox

jeesbox Guest

No nyt sain wordiin nimen muutettuun..
    ja googlel löysin tollasen ohjeistuksen tohon kansion uudelleen nimeämiseen. ja järjestelmä/general/windows activation nimen vaihtamiseksi löysin rekisteristä kohdan johon vaihdoin oman nimeni..näyttäs vähä hankalalta noi mikkiksen antamat ohjeet vai mitä oot mieltä noista?

16. jeesbox

jeesbox Guest

17. jeesbox

jeesbox Guest

Eli sit kun siirryn vistaan,niin minäpäs kirjoitankin siihen kohtaan missä se kysyy oemmia ja nimeä kenelle se windows rekisteröidään ihan vaan että:järjestelmä kansio!

18. jeesbox

jeesbox Guest

eli tämän ohjelman käyttöoikeuden omistaa järjestelmä kansio.ja sillä sipuli!

19. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    menet vikasietotilaan ja kirjaudut järjestelmänvalvojana luot uuden tilin vaikka jeesbox.
    käynnistät uudelleen.
    menet vikasietotilaan ja kirjaudut järjestelmänvalvojana poista tili hyvä jokerit.
    käynnistät uudelleen.
    menet vikasietotilaan ja kirjaudut järjestelmänvalvojana kansio hyvä jokerit.
    käynnistät uudelleen.
    kirjaudu uudelle tilille.

HUOM! menetät hyvä jokerit tilin asetukset ja omat tiedostot.
    ohjelmat ja pelit säilyvät.
    EDIT: jos taas haluat muuttaa XP järjestelmätiedoissa olevaa rekisteröity käyttäjä kohtaa ohje tässä:
    1. Käynnistä->suorita: regedit
    selaa kohtaan:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion.

2. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOwner ja valitse Modify.

3. Kirjoita "Value data:"; -kenttään haluamasi omistajan nimi.

4. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOrganization ja valitse Modify.

5. Kirjoita "Value data:"; -kenttään haluamasi yrityksen tai järjestön nimi.

Last edited: Jan 8, 2007
  20. jeesbox

jeesbox Guest

tuo oli juuri se tieto mitä tarvitsinkin.kiitos

Share This Page