eli olen tuossa katsastellut noita nettikauppoja ja muutaman palvelukaupan. etsin tuollaista alle 1000e kittiä. olisiko jollakin jonkinlaista suositusta noista kiteistä? itse katsellut kittejä topshotin kitti Olympus E-510 14-42mm + 40-150mm Kit sekä kuvamestarin kitti Nikon D40 kit 18-55mm + 55-200mm VR + laukku + 1 Gb muistikortti , + check&clean ( 420,- edut) pientä lisäystä vielä löydettyihin kitteihin CANON EOS 400D / EF-S 18-55 /EF 55-200/ BG-E3 1237B094 vaikka aloittelija olenkin.
Tässä ensinnäkin lista ostoksista, mitä tarvitsee tehdä heti alkuun kameran + obiskojen lisäksi: *laukku n.50e *muistikortti n.20e *uv-suotimet n. 20e kpl (perus) Ja jos fyffeä on käytettävissä se alle 1000e, älä edes harkitse d40 ostamista, pölynpoistot ja muut nykyään yleiset ominaisuudet on karsittu pois. Sitten niihin objektiiveihin. Joidenkin mielestä ne on ihan puutaheinää ja riippuu ihan merkistä pistääkö ne sulle "vessaparirullia" vai kunnon objektiiveja. Osta tuo E-510.
tuota E-510 on sellainen johon olen kääntymässä. nyt kun jo pienellä googlettamisella on löytynyt perusasioita järkkäriin niin tuo nikon taitaa jäädä takaalalle. jos jollain olisi hyvä kitti jossain tiedossa alle tonnilla niin ottaisin mielelläni vielä vaihtoehtoja vastaan eli käännyin sitte lopullisesti tyohon E-510 malliin ja kävin ostaas sen kaupasta. sain vielä hyvään hintaan sen.. halvempaan kuin missään netissä kerkesin törmäilemään.