Järjestelmäkameraa etsimässä

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by pete11222, Aug 1, 2010.

1. pete11222

pete11222 Member

Trophy Points:
    11
    Hei,
    Tarkoitus olisi hommata ensimmäinen "hyvä" kamera.
    Itse en näistä asioista paljoa tiedä, joten toivon että auttaisitte minua.
    Paras(?) tapa on kai hankkia runko ja objektiivi erikseen, mutten tiedä laadukkaita osia kokoonpanooni.

Kamerassa tulisi olla ainakin: yli 12 megapikseliä, hyvät säätömahdollisuudet, sisäänrakennettu vakain, ja (pop-up) salama. Muut ominaisuudet ja hienoudet ovat luonnollisesti vain plussaa. Liikkuvaa kuvaa en tarvitse.
    (Edit.) Myös säänkestävyys on suuri plussa, sillä kuvaan luonnossa paljon.

Objektiivin tulisi olla kameraan käyvä ja hyvin makrokuvaukseen sopiva. Haluaisin kyllä myös suurta zoomia, mutta se ei taida onnistua samalla objektiivilla (vai onnistuuko?).

Hinta saisi olla yhteensä noin 1000€ kieppeillä tai ei ainakaan (kovin) paljoa yli.
    Suurkiitokset avusta jo etukäteen!

Last edited: Aug 1, 2010
  2. kane_k

kane_k Member

Trophy Points:
    16
    rungossa oleva vakaaja taitaa karsia valmistajat sonyyn ja olympukseen. itse olen canonisti joten joku muu varmaan osaa suositella sonyn tai olympuksen malleja.

Last edited: Aug 2, 2010
  3. jao3

jao3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ihan mielenkiinnola kysysin, että miks rungossa pitäs olla vakain? Putken vakain riittää mainiosti.
    Jos tämä ei ole välttämättömyys voisin muutamaa järkkäriä ehdottaa.

Muutamassa vanhassa nikonissa taitaa vakainkin löytyä, mutta itse canonistina suosittelen canonia. :)

Last edited: Aug 4, 2010
  4. kane_k

kane_k Member

Trophy Points:
    16
    rungossa olevalla vakaimella ainakin säästää jonkun euron sillä mitä olen linssien hintoja katsellut niin vakain objektiivissa nostaa hintaa

Share This Page