Järjestelmän palauttaminen - Acer Aspire 5520

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Moan, Jun 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moan

Moan Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys. Minulla olisi yksi kysymys, kun pitäisi kone palauttaa tehdasasetuksiin... Tiedän kyllä miten sen tulisi toimia, sillä olen tehnyt sen ennenkin (eli käynnistyksen ohella painetaan se Alt + F10 yhdistelmä ja siitä sitten eteenpäin)... Mutta nyt kun painan käynnistyksen ohella Alt + F10 yhdistelmää, niin mitään ei tapahdu. Kokeilin uudelleen ja painoin Alt + F10 useamman kerran, ja pääsin sitten "Muokkaa käynnistysasetuksia" näyttöön, mutta päätin olla sörkkimättä, eli en siis tehnyt mitään muutoksia, varmuuden vuoksi.
    (Sivukysymys, eikö toi Alt + F10 juttu toimi "normaalisti" sen takia, kun kone oli tuossa tammi-helmikuussa korjauksessa? Vaihtoivat kuitenkin kovalevyn, että...)

Menin sitten Windowsiin, ja ajattelin "Hei, minäpä teen nyt sen recovery CD jutun", mutta huomaankin, ettei koneellani ole Acer eRecovery juttua, eli en voinut tehdä recovery CD:tä. Onneksi siskollani on samanlainen läppäri, ja hän teki minulle recovery CD:t (tai oikeastaan DVD:eet).
    Kaikki tärkeät tiedostot on varmuuskopioitu ja niin pois päin, mutta sitten meni tampiolla (siis minulla) sormi suuhun - Siis mites tätä recovery CD:tä oikeastaan käytetään? Onko se sellainen, että se pitää laittaa käynnistyksen ohella koneeseen, ja sitten siinä alkaa joku asennusjuttu pörräämään, vai...? Kun vanha Win 2k asennus oli sellanen että CD koneeseen vaan ja ta-daa, seuraa näytön ohjeita.
    Eli päteekö tässä Windows Vista Home Premiumin palauttamisessa sama juttu? CD siis vaan koneeseen, noudata näytön ohjeita ja sillä selvä?

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page