Järjestelmän palautuksen epäonnistuminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by 1pertti, Jun 25, 2012.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Onko jollakin tiedossa syitä, miksi Windowsin järjestelmän palauttaminen ei aina onnistu? Palautuspiste löytyy ja kaikki näyttää toimivan, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen tuleekin ilmoitus, ettei järjestelmää voitu palauttaa haluttuun pisteeseen eikä tietokoneeseen tehty muutoksia. Itse olen kokenut tuon joitakin kertoja XP-koneissa.

    Joskus päättelin, että syy oli virustorjuntaohjelman peukalointisuojauksessa, ja aloin kytkeä virustorjunnan suojaukset aina pois päältä ennen palautusta. Silti palautus ei aina onnistu. Vielä omituisemmpaa on, että normaalisti (siis ei vikasietotilassa) tehdyn ja onnistuneen palautuksen peruuttaminen ei onnistukaan.

    Mistä tuollainen palautuksen epäonnistuminen voisi johtua ja onko olemassa keinoa, jolla palautuksen onnistumista voisi varmistaa?
     
  2. Jouko?

    Jouko? Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 14, 2004
    Messages:
    3,858
    Likes Received:
    32
    Trophy Points:
    78
    Mielenkiinnosta kysyn että oletko itse tehnyt palautuspisteen vai onko ne esim. Windowsin itse tekemiä palautuspisteitä?

    EDIT: Oletko muuten kattonu tuleeko virhelokiin jotain jos palautus epäonnistuu?

    Method 4: View the event logs to investigate System Restore service errors
    To do this, follow these steps:

    Click Start, click Run, type eventvwr.msc /s in the Open box, and then press Enter.
    Click the System category.
    Click the Source tab to sort by name, and then look for "sr" or "srservice." Double-click each of these services, and then evaluate the event description for any indication of the cause of the problem.
     
    Last edited: Jun 25, 2012
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Kyseessä on lähinnä systeemin ja päivityspalvelun tallentamat palautuspisteet.

    Event loki oli jostakin syystä Järjestelmän osalta lakannut päivittymästä. Asetuksissa kyllä on valittuna, että tilan täyttyessä poista vanhat. Täytyy paremmalla ajalla tutkia, miksi uusia päivityksiä ei enää kirjaudu.

    e: Eipä selvinnytkään, mistä tuo Järjestelmän tapahtumalokin tallennuksen pysähtyminen huhtikuussa johtuu. Kaikki asetukset näyttävät olevan samoin kuin toisessa koneessakin. Myöskään oletusasetusten palautus ei muuttanut tilannetta. Tuohon järjestelmän palautuksen ajoittaiseen epäonnistumiseen asia tuskin kuitenkaan liittyy, koska se ongelma on esiintynyt toisessakin koneessa.
     
    Last edited: Jun 26, 2012

Share This Page