Tarkoituksena on ostaa hyvä järkkäripaketti, jolla on mahdollista kuvata liikkuvia kohteita, ns. peruskuvia ja jonkin verran myös hämärässä. Kuvien laadun suhteen silmäni ei ole vielä niin kehittynyt (eikä lompakkoni paksu), että minun olisi järkevää satsata aivan huippupakettiin. Tähän mennessä olen selvitellyt asiaa ja löytänyt seuraavanlaisen paketin Pixmaniasta: CANON EOS 400D + Objektiivi 18-50mm F3,5-5,6 DC + objektiivi 55-200mm F4-5,6 DC + Kameralaukku Pix 15 x 11 x 14,5 cm + Muistikortti CompactFlash 80x 2 Gb 888 € Miltä tuollainen paketti kuulostaa asiaa paremmin tuntevien korvaan? Itseäni lähinnä mietityttää nuo objektiivien (Sigman) valovoimaisuudet, eivät ole kovin huikeita, mutta ovatko ne tuon parempia missään zoomiobjektiiveissa? Kaksi eri objektiivia on minulle oikein sopiva ratkaisu, koska kuvaan melko erilaisissa tilanteissa. Tuosta puuttuu vielä ulkoinen salama, mutta sen hankinta saa toistaiseksi odottaa. Olisiko joku muu vastaava vaihtoehto kannattavampi?
Objektiivi 18-50mm F3,5-5,6 DC objektiivi 55-200mm F4-5,6 DC noista objektiiveista se verran että itellä on kaks putkea Zuikolta toinen F2,8 ja F3,5 esim tuo Zoomi putki tuolla f5,6 päässä on lähes mahdoton kuvata alle 40W valossa tosin pitkällä valotuksella joku 8sec niin tuokin toimii mut liikkuva kohde ja 8sec valotus on ei ei Canoni ihan ok mut esim Nikon_D80 parempi itellä on nyt olymbus E3 koska siinä on toimintoja jota Nikonin tai Canonin mallessa ei ole kummitus kuva
Jos et tarvitse heti välttämättä polttoväliä 200 mm asti, ostaisin sinuna vain objektiivin Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM. Hinta elekttroni.fi liikkeessä 445 e. Käy ehdottomasti lukemassa nämä sivut, joissa verrataan erittäin tarkkaan canonin rungot ja objektiivit. http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ Itse ostin kyseisen objektiivin Sigma 28- 105 mm 4-5.6 If UC-II tilalle, enkä ole katunut. Itse haaveilin myös 55-200 tai 70-300 putkesta, mutta sivuja luettuani tulin siihen tulokseen, että Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM on huippu linssi. Eli kuvaan ensin lyhyemmällä putkella ja säästän rahaa, sitten L putki joskus. Hinta elektronissa 650 e Pidemmän putken arvostelu http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-200mm-f-4.0-L-USM-Lens-Review.aspx 400D on kelpo runko. Elektroni.fi liikkeestä tilasin putken klo 14.00 ja linja-autorahdissa se oli klo 16.00. Pixmanian toimituksista en olisi yhtään niin varma.
minusta yks parhaimista ellei paras kamera arvostelu sivu = Dpreview sivusto lisäys olin kaverin luona kylässä oli ostanut uuden järkkärin Nikon-D80 jonka mukana tuli 18-70mm optiikka kuvan laatu oli ihan hyvä mutta 18mm EI ole laajakuva koska ite olin tottunut omaan 11-22mm Zuikon putkeen joka on aito laaja kuva optiikka mutta tuo 18mm ei oikein ollut hyvä 30" yksiössä jossa n: 3x4m olo huone kaverit istu sohvalla ja seinä tuli vastaa että olisi koko sohva mahtunut kuvaan tuolla 18-70mm putkella ite olin ottanut aikaisemmin kuvan niin sohva ja osa seinää tuli 11-22mm putkella kuvaan mukaan