Java ei toimi updaten jälkeen.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Prolehma, Jul 17, 2012.

  1. Prolehma

    Prolehma Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    215
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Terve!

    Minulla on tullut sellainen ongelma, että java ei toimi 7u5 updaten jälkeen.
    Kun yritän käynnistää esimerkiksi jotain java peliä tulee error message jossa lukee: ``ClassNotFoundException ''pelin nimi''``. Java ei edes tahdo käynnistyä ollenkaan. Palomuurit on tarkastettu ja niissä ei ollut minkäänlaisia estoja. Vanhemmalla java versiolla kaikki pelitti loistavasti. Olen yrittänyt myös poistaa javaa ja asentaa vanhempia versioita mutta tuloksetta. Jos joku keksii jonkun hienon ratkaisun ongelmaan, se olisi vähintäänkiin loistavaa.
     
  2. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Lisää javan bin-kansio tai itse java-kansio path-ympäristömuuttujaan. Eli Järjestelmä -> Järjestelmän Lisäasetukset -> Lisäasetukset-välilehti -> Ympäristömuuttujat -> valitse path-muuttuja ja paina muokkaa. Lisää rivin loppuun puolipiste ; ja sen jälkeen javan asennuskansio sekä varmuuden vuoksi myös bin-kansio.

    Esim. mitä path voisi olla muuttujan arvona:
    %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\

    Muutoksen jälkeen:
    %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\Java\jre6;C:\Program Files\Java\jre6\bin
     
  3. Prolehma

    Prolehma Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    215
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Poistin javan vielä kertaalleen ja asensin jre6 version ja nyt kaikki pelittää taas normaalisti. Kiitos avusta kuitenkin. :)
     

Share This Page