Mun nykyinen kone on TOOOOODELLLA surkea. Kyllä tällä muutama vuotta vanhempia pelejä pelaa, mutta nyt olis aika hankkia uusi. Eli voisitteko "kokoa" mulle tietokoneen tänne osista, mitä kannattaa ostaa. Aikomus olisi itse se kone koota/käydä koottamassa jossain. Budjekti on vain se 650e, mutta luulen, että sillä saa paremman kuin tämä nykyinen.
Et kertonut mahdollisten muiden tuotteiden kuin itse keskusyksikön tarpeesta, joten kasasin sinulle tuolla hintaluokalla jimssistä pelkän keskusyksikön (en esimerkiksi käyttöjärjestelmää tai näyttöä), ainoina kriteeteinä kohtalainen peliteho ja hintaraja 650€ (ja tuotetta on varastossa). Paketissa ei ole myöskään erillistä äänikorttia, emolevyllä on integroitu äänipiiri, ei kuitenkaan hifistelijöille kelpaa, mutta budjetti ei sallinut äänikorttia. Prosessori 127€ Kyseiseen hintarajaan en saanut mahtumaan neliydin inteliä joten seuraava vaihtoehto alaspäin oli tämä. Emolevy, varsinaista budjettiluokkaa 86€ Emolevy varmasti ajaa asiansa, ainankin ellet ole ylikellottamassa, mitä tosin et ole tuolla prosessorilla tekemässä. Muistit (kaksi kappaletta) 27€ kpl (54€) Halpaa perusnopeaa muistia sopivat 4GB. Näytönohjain 172€ Perus pelitason näytönohjain ATIlta. Voisit myös harkita tehokkaampaa pienellä budjetin ylityksellä. Kovalevy 58.40€ En tiedä tallennustilan tarvettasi joten lätkäisin pakettiin puoli teraa mikä on reilusti riittävästi useimmille. Kotelo (mukana virtalähde) 104€ Kotelovalintani saattaa ensin näyttää kalliilta, mutta kun ottaa huomioon että kotelon mukana tulee viisisatanen virtalähde niin hintaa itse kotelolle ei loppujenlopuksi montaa kymppiä jää. Ja onhan se komia kotelo. DVD-asema 29€ Peruskura Koko laitos maksaisi 630.40€ nykyisellään. Olkaa samaa tai erimieltä kanssani mutta tuohon hintaan kasaisin tuollaisen koneen.
Ei tuota triple korea kannata... osta vaikka AMD phenom 9650 serv-it:istä (138e) ja kyllä tuo emolevy hyvä on(eikä kellotus mahdollisuudet ole huonot...)Koteloksi halvin mitä löytyy ja chieftecin virta (500w) lähde niin säästät 20€-30€.
Joo enpä oikein antanut paljoa tietoja. Kovot sun muut hankin itse, mutta jos suosittelisitte kotelon, näyttiksen, emot, prossut ja virtalähteet. Ja nyt haen sellaista prossua, joka jaksaa pyörittää näitä uusimpiakin pelejä. E: Ja niin. Tuosta kaikki näyttivät hyvältä ja jopa budjektiin menevänä, mutta toi prossu voi olla parempi.
No emolevyn vaihtamalla vaikka tähän niin saat hieman enemmän maksamalla intelin Q6600 jonka vielä paremman jäähyn siihen pullttaamalla saat kellottumaan "huimiin" lukemiin, ja tehojakin tuosta laitoksesta irtoaa erittäin mukavasti, mutta menee hieman yli budjettisi.
En kyllä suosittelis Q6600:tta pelikoneeseen. 2 ytimiset on pelaamiseen vielä toistaseks parempia, kun harva peli tukee 4-ydintä. hyvä vaihtoehto jos vähän enemmän laittais rahaa olis intel e8400 tai sitten halvemmalla e7200.
Tietokoneella toki tehdään paljon muutakin kuin vain pelataan? Hyötykäytössä neliytimiset hakkaavat kaksiytimiset mennentullen, ja neliydinprosessorien pelikäyttöön sopimattomuus on aivan huuhaata. Vanhemmat pelit eivät välttämättä tue kahtakaan ydintä, mutta näiden tehokkaaseen ajamiseen riittää nykytehoilla yksikin näistä neljästä ytimestä. Lähimenneisyyden pelit tosiaan saattavat tukea vain maksimissaan kahta ydintä, mutta suuri osa ellei kaikki tulevista ja osa jo julkaistuista peleistä hyödyntää neliydinteknologiaa. Ja Kuten mainitsin jo, Q6600 kellottuu erittäin hyvin, joten hinta-tehosuhteessa varsinkin kellotettuna kyseinen prosessori on kirkkainta kärkeä. Niin, kaikki nykyiset pelit pyörivät intel core 2 quad q6600 prosessorilla vähintään hyvin, tukivat useampaa ydintä tai eivät. Mikäli pelaaminen rajoittuu Counter Strike 1.6 niin osta suosiolla suoraan yksiytiminen pentium 4.. E: Lue toki Q6600 arvosteluita, et löydä pahaa sanottavaa pelaajilta sen kummemmin kuin hyötykäyttäjiltäkään.