Juu olen tässä ajatellut uutta konetta jouluksi. Sitä kyselisin että tietäisikö kukaan mitään hyvää valmista pelikonetta joka pyörittäisi uusimpia pelejä täysillä ja tulevaisuudenkin pelejä hyvin. Itse kasaaminenkaan ei ole ongelma jos siihen löytyy kätevät ohjeet jostain. Ja senkin haluaisin tietää että kumpi olisi järkevämpää ostaa valmis kone vai kasata itse. Ja budjetti olisi sitä 1000€ luokkaa (saa mennä yliki) Editelkkää keskusyksikköä oon hakemassa.
Sinulla varmaan parasta on tilata kaupalta kasauspalvelu päälle joten ne tekee sen puolestasi. Määritä "kone". Mitä kaikkea tulisi tulla mukaan: - Vain keskusyksikkö? - Näyttöä, näppäimistöä, käyttöjärjestelmää, hiirtä, kaiutinta, kuuloketta yms? Paketti: Muisti: 2x 2 Gt 800 MHz DDR2 Näytönohjain: Sapphire Radeon HD 4870 512 Mt Prosessori: Intel Core 2 Duo E8500 Emolevy: ASUS P5Q Pro Kotelo: Antec Sonata III 500W Kiintolevy: Western Digital Caviar Black 640 Gt Asema: LG 22x DVD+/-RW SATA GH22NS30 850 e + 50 e kasaus + toimituskulut Jimm's PC Storesta Hintaseurannan kori
Mitäs sanot jos siihen vaihtais näytönohjaimen tommoseen. Että onko mitään huomattavia eroja ja kannattaako?
Aivan älytön ratkaisu, GTX 260 SP216 ei niin paljoa tehoissa jää. http://www.jimmspc-store.fi/tuote/BFGRGTX260MC896OCE Emoksi tosin tässä tapauksessa ei ole järkevää/välttämätöntä hankkia kahdella PCI-E x16-liitännällä varustettua, jos et ole aikeissa myöhemmin käyttää tuota hypernopean (ja hyperkalliin) SSD-levyn tai RAID-ohjainkortin kanssa.
Entäs vaikuttaisko tehoon jos laittais toisenki tommosen Sapphire Radeon HD 4870 512 Mt-näytönohjaimen?
Toki, mutta semmoisia tehoja et tarvitse edes välttämättä 1920x1200 -resolla ja näyttömuistin tarve tuntuu joissakin peleissä olevan suurempi kuin 4870 CrossFiren tarjoamat 512MB (niitä muisteja ei siis lasketa yhteen, vaan ne vaan toimivat toistensa tukena)...
Pyörittää tiettyyn rajaan saakka. Aina tulee joku uusi tehosyöppö hittipeli, joka saa 2-3 vuotta vanhat huippunäyttikset näyttämään naurettavilta.