Eli onko kukaan ostanut kännykkään sitä semmosta hienoa vilkkutarraa? Veikkaan että on. Minäkin olen ja omistan DNAan liittymän. Oli aika hassua kun hannabergistä tuli postilokerooni tilaamani tarrat ja eikun heti kokeilemaan! Mutta harmiksi jouduin kokemaan höynäytetyn tunteen. Eli vilkkutarra ei vilkkunutkaan Laitoin sen silti puhelimeeni ja päätin kokeilla kaverini kännykässä. Kaverillani on juuri sama kännykkämalli (Nokia 3310) mutta Rätinälinjan liittymä ja sehän toimi. Kokeilin sitä muutamassa uudemmassa mallissa joissa oli jokin muu liittymä kuin DNAa ja kaikissa muissa liittymissä ja kännyköissä vilkkutarra vilkkui paitsi minun, veljeni ja äitini DNAan liittymissä. Aika ihme eikö? Onko jollain muulla samanlainen tilanne? Ja miksi Hannabergin sivuilla josta tilasin tarrat ei varoitettu että tarrat eivät toimi DNAan liittymissä? Sivuilla sanottiin vain että suositellaan kännykköihin joissa on sisäänrakennettu antenni.
LOL! Et varmaan ole tosissasi, vai? Selitys voisi olla ettei tämä "hieno ja hyödyllinen" tarra reagoisi 1800MHz taajuuteen, mutta 900MHz kyllä. Dna:lla kun on käytössään aika laajalti 1800MHz verkko. (Ne tarrat muuten heikentää kuuluvuutta, turha haukkua sellaisesta sitten ainakaan operaattoria jos yhteydet pätkii.) Jo on ihmisillä ongelmat...
Ei mulla puhelut oo pätkiny yhtään tarralla eikä ilman tarra. Mutta kyllä vähä tympii kun ne ei oo laittanu sinne sivulle että ei toimi DNAa liittymis.
Älä täällä purnaa, sinä ja tuo hannaberg olette tehneet kauppasopimuksen. Aika lepposan vastuuton ote on noilla niiden nettisivuilla. Onnea vaan.
Jaa, ilmeisesti olit tosissasi... No sen sanon, että se hemmetin tarra ei voi tietää sun operaattoriasi. Ja en sitten millään usko, että muilla toimisi, vaan ei dna:lla. Syy on joko tarran kykenemättömyys hyödyntämään 1800MHz gsm-signaalia, tai dna:n "liian" hyvä peitto ko. alueella, jolloin puhelin toimii pienellä teholla, joka ei sitten riittäisi ledejä vilkuttamaan. Sitäkin pidän aika epätodennäköisenä. Koitappa dna:n kortilla, mutta yksitaajuuspuhelimella(900MHz). Ei puhelut pätkikään hyvässä kentässä. Mutta kun ollaan verkon äärirajoilla, joissa jo puhelimen(antennin) asennollakin on kuuluvuuden kannalta merkitystä, on tuollaiset tehoja syövät tarrat "vähemmän kivoja".