Kännykkää etsimässä

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by jonzee, Nov 26, 2008.

1. jonzee

jonzee Member

Trophy Points:
    16
    Ajattelin hommata jouluna uuden puhelimen. Hinta sais olla maximissaan 300e (kai sitä voi vähän joustaa jos tarve vaatii).

Pitäis olla Nokia ja mielellään s60.
    Navigaattorikin olisi ihan mukava mutta ei pakollinen (neku on yleensä niin hintavia) .
    Wlan olisi mukava muttei sekään pakollinen :)
    Ainaki pitäis pystyä videoita kattomaan ilman että pätkii.

On tullu harkittua tuota n81 mutta sanokaa oma mielipiteenne ja kokemuksenne.

2. asator

asator Member

Trophy Points:
    16
    Itselläni on tuo N81 ja hyvin on toiminut, ainut huono puoli on tuo kamera joka ei ole kovin hyvä, mutta en sitä paljon tarvitse ja kyllä sillä ihan hyviä kuvia tulee, jos on tarpeeksi valoa. Videoita ei ole minulla kuin pari ja ne toimii hyvin. Tuo Wlan on todella kätevä, jos pitää joku pikku juttu katsoa netistä niin ei tarttee koneelle mennä.
    Jos sitten navigaattorilla varustetun puhelimen haluat niin katso tuo Nokia 6210, se menee vähän yli kolmen sadan, mutta siinä ei sitä wlania ole.

3. criple

criple Member

Trophy Points:
    16
    sanoisin nokia 5800, tulee N. viikol 50 maksaa sen joku 350€.
    käyttökokemuksia ei mulla vie ole kun ei ole vielä tullu, mut aattelin ehdottaa. Sun toimintoehdot se kyllä täyttää.

4. hentriz

hentriz Guest

Joko odotat niin kauan, kunnes Nokia 5800 XpressMusic tulee tai sitten harkitse Nokia 6210 Classicia. Jos haluaa paremman kameran, niin sitten Nokia 6220 Classic olisi kova valinta.
    Jos kuitenkin WLAN on suht tärkeä ja videoiden katsominen kiinnostaa, kantani kääntyy "Tubeen", eli 5800 XpressMusiciin. Siinä on mm. 16:9 kuvasuhteen näyttö ja resoluutiokin on mukava. Myöskin koko on kunnioitettava, 3,2 tuumaa.
    Eli jos videoita pitäisi katsoa paljon, hanki "Tube". WLANin osalta taitaa olla myös aika hyvä valinta, samoin navigoinnin osalta > isolta näytöltä helpompi seurata.

5. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo 5800:ssa on mm.

-3,2 megapikselin kamera Carl Zeiss -linssillä, automaattitarkennuksella, kaksois-LED-kuvausvalolla sekä videokuvaustuella
    -WLAN
    -A-GPS-paikannus
    -standardi kuulokeliitäntä (3.5mm)
    -3,2tuuman 16:9 näyttö 360x640resoilla
    -HSDPA
    -TV-ulostulo

ymym. Ite ainakin aatellu tota :)

6. jonzee

jonzee Member

Trophy Points:
    16
    Jep eiköhän näillä mennä.
    Tota 5800 XpressMusicia en ajatellu ostaa. Menee kuitenkin sen verran liikaa yli mun lompakon.

Ajattelin ottaa ton 6220 tai N81:sen. Mitä sanotte kumpi olis parempi.

Ja sitte vielä yks kaveri sano mulle että tosta 6220istä olis halvempi versio, johna on vaan 2 megabikselin kamera. Pitääkö paikkansa?

7. asator

asator Member

Trophy Points:
    16
    Jos tartteet hyvää kameraa ja navigaattoria niin toi 6220 on hyvä valinta. Jos taas menee enemmän viihteen puolelle niin ota N81. Kuitenkaan ei nuissa ominaisuuksissa ole hirveitä eroja, että voi tuolla 6220 kuitenkin hyvin videoita katsoa ja musiikkia kuunnella.
    En kuitenkaan osaa sanoa kumpi sinun kannattasi ottaa, riippuu vähän mitä tarvitset.

En tiedä onko tämä se sinun kaverin tarkoittama malli, mutta löysin nokia 6212 jossa on kahden megapixelin kamera. Mutta siinä on sitten S40 käyttöjärjestelmä.

8. jonzee

jonzee Member

Trophy Points:
    16
    Se 6220kympin kamera juttu tais olla ihan sen omia tarinoitaan.

Ajattelin kääntyä Ton n81:sen puolelle,mutta tietääkö kukaan käyttääkö se mini SD vai micro SD muistikorttia ku nokian sivulla yhdes kohtaa sanotaan micro ja toises mini.

Ja sitte vielä kertoisko joku joka omistaa/on omistanut n81sen, että onko sen paino tai koko häirinny yhtään?

9. asator

asator Member

Trophy Points:
    16
    Siinä on micro-SD muistikortti paikka.
    Minua se paino ei ole ainakaan pahemmin haitannut, ehkä aluksi vähän, mutta ei ainakaan enää. Kyllähän se Liukukansi aukinaisena vähän isolta näyttää, mutta ei se minua ainakaan ole paljon haitannut.

10. jonzee

jonzee Member

Trophy Points:
    16
    Kiitosta vaan kaikille.
    Enköhän mä ton n81sen osta.
    Pitää vielä miettiä

Share This Page