Käynnistymisvaikeuksia

Discussion in 'PS3' started by 10paita, Jun 13, 2008.

  1. 10paita

    10paita Guest

    Mulla on noviisina PS3 starttausongelma. Laite päihittää loogisuuden. Kun starttaan koneen, pääsen päämenuun (jossa on käyttäjät, pelit, verkko jne), mutta kun kiekkoa syöttää sisään (Kane&Lynch tai DVD-leffa) mitään ei tapahdu. Kaikissa muissa laitteissani peli usein starttaa automaattisesti tällä.

    Kun oikein luen ohjemanuaalia, pitäisi pelit-kuvakkeen alle tulla ko pelin kuvake. Mutta siellä on vain kolme kansiota pelitiedon työkalu, memory card ja pelitiedon tallennustyökalu. Olettaisin että ensimmäiseen kansioon ilmestyisi pelin kuvake, mutta ei.

    Onko mulla nyt joku perustavaalaatua oleva aloitusvirhe (piuhaa puuttuu, rekisteröityminen tms) vai mistä on kyseessä. En laittanut muuta kuin virtapiuhan kiinni ja scartilla TV:seen.

    Tällä hetkellä näyttää siltä että laite ei tunnista yhtään kiekkoa mitä laitan sisään. Ei kai käyttäjällä ole väliä tai muuta sellaista?

    Pikaista aloittelijan opastamista arvostetaan, koska halu päästä pelaamaan on suuri. Onko jollakulla muulla ollut vastaavaa ongelmaa vai onko laite yksinkertaisesti rikki?

    Ja kommenttiin että liitä laite ohjeiden mukaan, voin vastata että impossible, koska mulla ei ole ohjeita käytettävissä. on vain konsoli.
    Kiittäen ja kumartaen avustanne.
     
  2. trage

    trage Regular member

    Joined:
    Sep 15, 2007
    Messages:
    378
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    onko sinulla CD oikein päin???Voi mennä sekaisin jos boksi on pystyssä meinaan...ja kun se on vaakatasossa niin kuva ylös päin...(oli vähän tyhmä apu jos boksi oli vaakatasossa..)
     
  3. 10paita

    10paita Guest

    jep.

    laite on vaakatasossa ja kuva on ylöspäin.
    luin vielä ohjeestakin labelin suunnan. aika varma olin kiekon
    suunnasta, etten toisin päin edes kokeillut, koska yhtään laitetta mulla
    ei vielä ole ollut johon kiekot laitettaisiin ylösalaisin.

    no, mutta nyt kävin vielä laittamassa kiekon varmuuden vuoksi ylösalaisin eikä se tietenkään sitä tunnistanut.

    rikki on laite. ei tunnista DVD:tä (paria eri kiekkoa kokeillut) eikä pakasta vedettyä PS3-peliä.

    Eli kyl mä taisin ihan loogisesti laitetta käyttää vaan ei pelitä.
    ongelma on että kun laitetta ei tunnu suomesta kovin helpolla saada.
    olisiko jonnekin pikkumyymälän hyllylle jäänyt 40Gb:sia?

     
  4. Datamies

    Datamies Guest

    koita hommata uusin järjestelmä päivitys.
     
  5. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Siis täh? Laite ei lue minkään muodon levyjä? Mitä sillon pitäisi tehdä? Kävelet ostopaikaan (niillä PITÄÄ olla sieltä 1 vuoden takuu ja Sonylta on 2v) ja vaadit uutta. Ja jos siellä väittävät, ei löydy enään, KUKKUA. Otat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin ja kerrot ongelman. He vaativat, että laitteen tulee kestää annettua takuu aikaa enemmän (ei tietenkään ylettömiä aikoja). Mutta tämä vain MIKÄLI olet ostanut laitteesi kaupasta, etkä esim. huudosta

    Ei pahalla, mutta eikö nyt järki sen jo sano, että jos rapiat 500e maksava laite (peleillä) menee hajalle, että sillon otetaan yhteyttä myyjään?
     
    Last edited: Jun 15, 2008

Share This Page