Eli siis mulla on yks vanha peli tietokoneella ja se cd levy oli aika huonossa kunnossa jotenka varmuuskopioin sen pc pelin koneelle. Sitten se cd levy on nytten mennyt rikki ja olin pelaillu tuota peliä jo viikon verran ja sitten lähdin reissuun ja jätin tietokoneeni isosiskon armoille. Kun tulin reissusta niin aukaisin tietokoneen (1 Ongelma -->) ja huomasin että tietokoneen aukaisemisessa kesti ainakin 2 minuuttia tavallisen puolen minuutin sijaan. Olin äimälläni ja aloitin pelaamaan peliä. Mounttasin cd asemaan pelini ja rupesin siinä säätämään ja painelemaan pikakuvakkeita jonka seurauksena koko peli ei enää aukea. Olisiko neuvoja? Ainut muutos mitä tein tietokoneeseen niin oli windowsin tietoturvapäivitys ennen reissuun lähtöä. Apuja?
Eli siis tuon tarinan perusteella vastatkaa kahteen kysymykseen -Miksi kone jumittaa kauan sisäänkirjautumisen yhteydessä ainakin minuutin? -Mistä arvelisitte tämän pikakuvakkeen ei toimivuuden jothuvan?
Virukset ja haittaohjelmat nyt ekana tulisi mieleen. Pistäppä vaikka hjt-lokia näin ensialkuun tuolle hjt-loki osastolle.
Samoin tuli mullakin mieleen jotenka lähetin jo loqit mutta neuvottiin sen jälkeen mua tulemaan tänne. =( Kokeilin jo ainakin pelin asentaa uudelleen mutta ei toiminut. Eli siis painoin pikakuvaketta tuli hiireen latauskuva mutta ei mitään vaikka kaksoisnäpäytin.
Tähän ongelmaan paras ja turvallisin ratkaisu voisi olla järjestelmän palautus ,koska vaikuttaa siltä että joko isosiskosi on vähän laitellut konettasi uuteen kuosiin tai muuten on sählätty winukkaa vähän epävakaammaksi. Eli suoritat tuon järjestelmän palauttamisen näin: Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Järjestelmätyökalut -> Järjestelmän palauttaminen Klikkaat siitä ja varmista ensin että kaikki muut ohjelmat ja turhat prosessit ovat sammutettuina jottei ongelmia ilmenisi. Seuraat ohjeita tarkkaan ,ensin valitset joko uuden palautuspisteen luomisen (jota et tässä vaiheessa tarvitse ,mutta pyri tekemään se aina ennen isoa muutosta koneeseesi kuten ajureiden päivittämistä tai pelien ja ohjelmien asentamista jotta on aina vaihtoehto jos jotain menee pieleen) tai järjestelmän palauttamisen väliltä. Valitset järjestelmän palauttamisen ja jatkat ,toivottavasti sinulla on siellä palautuspisteitä automaattisesti luotuina tai olet itse tehnyt koska muuten tämä ei toimi. Eli valitset seuraavaksi palautuspisteen ,eli päivän / tavan / ajan jolloin koneesi toimi eikä isosiskosi ollut päässyt koneelle ,ja vaikka myös ennen tuota tietoturvapäivitystä jotta voit asentaa sen uudelleen. Palautat koneen ,ja käynnistät uudelleen (taitaa olla automaattinen buutti eli kone käynnistää itse itsensä uudelleen jos en väärin muista) sitten vielä kerran sammutat koneen manuaalisesti käynnistä ja sammuta -toiminnolla ja käynnistät uudelleen jotta kaikki mahdolliset tiedot tallentuvat ja kone on vakaa palauttamisen jälkeen. Tämän jälkeen päivitä Windowsisi ja yritä pelata asentamaasi peliä uudelleen. Toimi tai ei toimi informoi kuitenkin vielä.
Kokeilin tuota järjestelmän palautusta ja lopputulos oli... Ei auttanut. Peli ei vaan lähe käyntiin. Pitäiskö mun formatoida kone? Tein ton formatoinnin noin kuukaus sitten niin ei mee paljoo tavaraa hukkaan ku on mulla myös kolme korttia johon mahtuu yksi gb. Mitä suosittelette? Pitäiskö formatoida? Ja saanen kysyä että miten pääsen tapahtumanvalvontaan? Edit: Oon kokeillu pelin uudelleen asentamista, levyn eheyttämistä,virustarkistukisa,HijackThissiä,Järjestelmän palauttamista. Enempää apuja? Kaikki apu vastaanotetaan Edit2: Palautanko mä nytten takas siihen luomaani palatuspisteeseen? tää on nyt keskiviikon pisteessä.
Ei sitä tarvitse palauttaa jos kaikki ohjelmat ovat jäljellä. Ja sinne tapahtumienvalontaan pääset näin. Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Valvontatyökalut -> Tapahtumienvalvonta -> Järjestelmä -loki