Käynnistys ongelma!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Koira91, Apr 20, 2007.

1. Koira91

Koira91 Member

Trophy Points:
    11
    Kun meillä vantaalla oli kello 20.00-20.30 sähkökatkos. Mun kone oli käynnissä sillon ja se sammu sen takia. Mutta nyt se ei käynnisty! Kun koneeseen laittaa virran päälle se "käynnistys valo" vilkkuu koko ajan. Siis kone ei mene käyntiin, mutta kyllä se sitä virtaa jostakin saa, koska se "käynnistys valo" vilkkuu ja myös tuulettimet menee päälle. Viellä oudoin juttu on se, että emolevyn vihreä valo on päällä! Siis missä vika? Olisin ihan sairaan sanoinkuvaamattoman kiitollinen, jos joku vastaisi, koska se v*tun kone makso 2000€,eli...

2. Mushiroom

Mushiroom Member

Trophy Points:
    11
    o_O Mulla on samanlainen ongelma, nyt kun luin sun viestisi niin alkaa selvitä syykin. Jotain pari päivää takaperin kone eka kaatuili välillä ja käynnistyi joka 20nes yritys. Nyt se on ihan koomassa, valot vilkkuu, tuulettimet hyrrää mutta mitään ohjelmaa tai bootti prosessia ei kyllä ruudulla näy, eikä kuulu niitä tavallisia beep ääniä mitä ennen bootatessa tuli. (ei lol "beep ääniä" xD) Enmä muuta oikein ole osannut tehdä ku kattoa että komponentit on kunolla paikalla ja testannu kovalevyt toisella koneella, onks se nyt niin että joku ylijännitys on jtn sieltä koneesta hajottanu? Kellää apuu? Ois pakko päästä taas pelaan. :)

3. Koira91

Koira91 Member

Trophy Points:
    11
    Löysin ongelman aiheuttajan! Se oli virtalähde. Onneksi mulla on viellä takuu.

4. deleted-user

deleted-user Guest

Trophy Points:
    66
    Kehottaisin hankkimaan suojamaadoitetun ,tai muuten ylijännitteeltä tai virtapiikeiltä suojaavan pistokkeen ,mihin lykkäät sitten kaikki johdot. Jos paha virtapiikki tulee ,niin se pistorasia menee rikki ,mutta kone säästyy (toivottavasti. :DD). Suosittelen.

5. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    En mitenkään mainosta, mutta kun luettelo puotiin löyty pöytälaatikosta.
    Claes Ohlson (myös kait postimyyntiä) ylijännitesuojat alkaen 5€ (1 laite). 30€ saat 6 Sukoa, puhelin, tv-liitimiä. (Joillain on ogelmia tullut ääniin, pimahtanut kortteja, kun antennipistokeen maasta syntyy häiriötä keräävä , ukkosen kytkevä silmukka. En varma poistaako tuo ne vaarat.)
    Ja tossa on 1 Master, 5 Slave sukoa. Eli 1:stä kytkimestä kytkee virran kaikille laitteille hallitusti.

6. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä UPS kannattaa hankkia samantien, alle 100€ saa varmasti hyvän ja ei ees sähkökatko haittaa.

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Jos likviditeetti riittää UPS on hyvä.
    Ylijännitesuoja on niin halpa, että 500-3000€ koneessa sen poisjättäminen on väärässä paikassa säästöä.
    Sen vertas paljon tälläkin foorumilla kirjoituksia 'missä vika', joiden syyksi paljastuu ylijännite. Ukonilmalla yleisin, mutta "uraanin haljeteessa liikaa" tms. sähköverkko heilahtaa.
    (Ukonilmalla hajos jonkun näytönohjain/emo kun antennipistoke tai puhelinkaapeli oli kiinni. Verkkojohdot oli irti revitty)

UPSin puute on paras (? "ainoa" ?) tapa joka opettaa välitallenusten tärkeyden töitä tehdessä. 'Kantapään kautta' oon itsekkin sen (joutunut) oppimaan.
    Kattolamppu vähän välähtää, mutta kone sanoo 'piiii' ja boottaa itsensä. 'Missä on mun 5:n tunnin työn synnyttämät bitit?'

Last edited: Apr 29, 2007
  8. LassE001

LassE001 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jaa no ei sellanne jännitesuoja enää kauheesti auta ku kone on sökönä, mietin vaan että mikä kompnoennti on pamahtanu, jos sen vaihtais. :>

9. Mushiroom

Mushiroom Member

Trophy Points:
    11
    Uuups, pistin vahingossa broidin tililtä ton replyn. ><
    Mietin vaan miten mä sen koneen saan taas toimimaan, ei siinä mitään takuuta enää ole että pajalle vienti maksanee aika hirveesti. Luulen kyllä että se virtalähde toimii vielä kun tuulettimet sun muut saa yhä sähköä ja se emolevyn vihree valokin palaa, että olisiko se prossu kärähtäny? Vai tapahtuuko sellaista edes?

10. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    En korjausohjeena kirjoittanut. Kenellä ei vielä ole, niin kaupassa käynti kannattaisi. Sen vertas täälläkin ylijännite vikoja kirjoitettu.

Share This Page