hei, Mikä mahtais olla vikana, kun käynnistän tietokoneen, niin vähän aikaa se lataa muka ja sitten tulee viesti ruutuun: "havaittiin ongelma ja Windows sammutettiin tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi" ja sitten koko paska sammuu... Aina kun yritän uudestaan, niin sama homma toistuu, vaikka yritän mennä vikasietotilaan, niin ei se päästä. Tämänkin viestin nyt kirjoitan kirjasto koneelta, kun omasta ei pääse edes Windowsiin enää... Noh, jouduin viemään ATK huoltoon, kun en päässyt puusta pidemmälle tässä asiassa. Ainoa asia mikä huolestuttaa on; miten käy tietokoneen tiedostojen? Mulla on tärkeitä tiedostoja koneelle, salasanoja joita en muista itse, netistä ladattuja tiedostoja roppakaupalla jne. Onko mun tiedostot nyt vaarassa vai miten on? Onko kellään kokemusta tämän laisesta ongelmasta, miten se vaikuttaa koneen tietoihin? Kiitos vastauksista.
Riippuu täysin mitä siellä huollossa tekevät, että saavat korjattua. Hyvällä tuurilla he saavat korjattua palautus centerin kautta tms keinolla, mutta jos joutuvat uudelleenasentamaan niin sitten sinun pitää alkaa tutkia noita tiedostojen palautus softia, millä sitten palautat takaisin nuo kadonneet tiedostot. Jos siis niiden päälle ei ole kirjoitettu dataa. Jos kovalevyä on osioitu jotenkin niin pahimmassa tapauksessa et menetä kuin windowsin osiolla olevat tiedostot. Noissa huolloissa on kyllä joskus ollut mahdollisuus, että jollain keinoin he ovat varmuuskopioineet haluttuja tiedostoja koneelta. Kannattaa soitella ja kysellä jos vielä onnistuu tässä vaiheessa, tietenkin ne sitten vielä ottavat oman lisämaksunsa tuosta varmuuskopioinnista, mutta jos on tärkeitä tiedostoja niin kyllä niistä kai voi maksaakkin. Tuo pitää kuitenkin neuvotella liikkeen kanssa.
Kyllä minä sanoin jo että tiedostoja ei saa poistaa, tärkeitä... Että sen pitäisi olla selvä, meinaan vaan että onko tuo sen verran paha ongelma että joutuu poistamaan kaikki tiedostot? Kun itsekin yritin pari tuntia saada windowsia käyntiin, turhaan. En tiedä millä keinolla windowsin voisi saada enää päälle...
Kyllä pitäisi keinot löytyä että sen saisi vielä toimimaan formatoimatta. Eikä tuo vielä vaikuta pahimmasta päästä olevalta ongelmalta, joten ei pitäisi olla pelkoa.