Hankin vasta uuden koneen, johon asensin Windows 7 (build 7600), joka toimi ja käynnistyi moiteettomasti noin 15 sekunnissa. Nyt kuitenkin Windows välillä heitää ruudun Windows logo animaation jälkeen mustaksi, jolloin ainoastaan hiiren cursori on näkyvissä. Sen jälkeen käynnistys töpää aina "Loading" tai jtn. muuta sellaista kohtaan, jossa Login Screen on jo vaihtunut ja kieli- ja näppäimistöasetukset näkyvät vasemmassa ylälaidassa. Aika jonka kone viettää lataamisessa tuossa vaiheessa vaihtelee suuresti, joka on välillä pitkä tai tosipitkä. Kone pääsee työpöydälle melkein hitaammin kuin jo 6 vuotta vanha kone, mikä on sinäänsä aika paha. Olen muuttanut tietokoneen käynnistystietoja komentorivin kautta tehtävän käskyn kautta, josta olen ottanut pois automaattisesti käynnistyvät ylikellotus-, ääni-, Adobe ARM ja Adobe Reader -ohjelmat, joita en normaalisti tarvi. Sekä olen poistanut emolevyn tekijän logon alusta. Sen lisäksi hässin rekisterin kanssa poistaakseni ärsyttävät 'oletko varma' jutut, jotta voisin ajella theme patcherin. Mitään apua mitä pitäisi nyt tehdä?
Kun on vaikea tietää mitä kaikkea olet koneellasi tehnyt, niin itse suosittelisin palauttamaan järjestelmän tilaan, kun se vielä toimi nopeasti. Jos siis vain vielä löytyy palautuspiste mihin palauttaa. Jos ei löydy, niin sittenhän kenties sinuna tarkistaisin koneen haittaohjelmien varalta ja ottaisin OTL -lokin ja laittaisin sen tuonne Virustorjunta.net HJT-logien analysointiin (sinun on ensin rekisteröidyttävä ellet jo ole). Siellä koulutetut käyttäjät, ns. "fixaajat" katsovat lokisi läpi, ja kertovat mitä sinun tulee tehdä. Myös täällä AD:ssa on lokeille varattu osio ja fixaajia, osa samoja kuin Virustorjunta.netissä, mutta täällä AD:ssa ei valvota sitä onko fixaaja koulutettu vai ei. Siksi suosittelen Virustorjunta.netiä. Ohjeita OTL lokin ottamiseen löydät tästä: OTL - kerää koneesi tiedot anysointiin
Palautin järjestelmän vanhimpaan mahdolliseen pisteeseen, eikä musta ruutu tai loading-kohta enään herjaa! Kiitos avustasi!