Ostin Fujitsu/Siemens koneen Vistalla ja 22" Optiquest näytön. Kun laittaa näytön virran päälle ja käynnistää koneen, kaikki näyttää etenevän ok. Lataus etenee ja tiedot näkyvät näytöllä. Sitten ei enää tapahdukaan mitään. Näyttö jää pimeäksi. Kone täytyy sammuttaa ja panna uudestaan päälle, jolloin näyttö taas herää ja ehdottaa vikatila- tai suoraa käynnistystä. Jos valitsen suoran käynnistyksen, kone lähtee toimimaan normaalisti, kuten myös vikatilan valinnan jälkeen, kunhan on käynyt ensin läpi kaikki tarkistusrutiinit. Tarkistettaessa, mitä kone on löytänyt viaksi se ilmoittaa vain, että vika saattaa olla jossain vanhassa ohjelmassa tai sopimattomassa laiteessa tai muualla.... niin että kiitos vain. Vanhoja ohjelmia ei ole koneelle siirretty. Missähän todellinen vika on. Olen itse varsinainen tumpelo koneen virittelyssä, osaan vain joten kuten sitä käyttää...
No konehan oli Gigantin huollossa, eivätkä löytäneet vikaa.. Asensivat sen sijaan Vistan uudestaan, ja hävittivät kaikki tiedostoni taivaan tuuliin. En ollut ottanut varmuuskopioita, kun en tiennyt, että Vistan asennus hävittää kaiken, eikä siitä minulle edes mainittu. Ehkä käynnistysvika onkin minussa. Kertokaa, kuinka kone on sammutettava. En haluaisi, että joku osa laitteesta, näyttö tai kone vievät virtaa koko ajan , vaikka niitä ei käytetä. (Valmiustila) Koen kyllä käynnistyy normaalisti, jos jätän sen virransäästötilaan, enkä sammuta näytön alalaidassa Win-kuvakkeen jälkeen nuolen takana olevaa "sammuta"-tekstiä napauttamalla.