Käytettynä ostetussa koneessa ware-windows xp pro, onko mitään tehtävissä?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Sebu92, Jun 8, 2007.

1. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Eli faijan käytettynä ostetussa surkeassa koneessa on wga:n mukaan waretettu windows. Ajattelin vain kysyä, onko laillista myydä konetta, jossa on ware-windows, kun "tuoteselosteessa" mainitaan win xp pro? Tuohan on vähän kuin myisi konsolin poltettujen pelien kera. Joka on laitonta. Itseähän tuo rupesi vituttaa, ja kytkin hjt:stä tuon wgan pois. Sen saa kuitenkin helposti takaisin, jos jotain pitää todistaa.

Syy, jonka takia kysyn tätä on se, että kone jää käyttötarpeettomaksi uuden koneen alle, ja olisihan siitä kiva rahat ottaa takaisin, jos se on mahdollista. Onko se?

2. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Ainakin varastetun tavaran myyminen JA ostaminen on laissa kiellettyä, mutta en tiedä miten moinen on laajennettu tekijänoikeuksiin nykypäivänä. Itse lähtisin ensin ottamaan yhteyttä myyjään ja sopimaan asiasta, sillä tuo laittoman windowsin ostaminen hieman epäillyttää. Myös kuntasi/kaupunkisi kuluttajainsuojaneuvoja saattaisi asiasta tietää jotain, vaikkei kuluttajainsuoja koskekkaan yksityisten henkilöiden välisiä kauppoja.

3. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Itse vetäisin kovon sileäksi ja myisin ilman wintoosaa niin ei tarvitse pähkäillä sen enempää. :)

4. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Itse ajattelin enemmän lähinnä tuota, että sen myyminen ei olisi sallittua. Kun tuo kone on kuitenkin ostettu jonkun joko kierrätyskeskuksen tai kirpputorin tyylisestä paikasta. Jos kone on ostettu kirpputorilta, joka on enemmän todennäköistä, siitähän voisi vaatia rahoja takaisin, ainakin minun logiikan mukaan. Lakia en ole sen enempää tutkinut, mutta tuskin on tuotteen myyjäkään. ;)

Share This Page