yritin rekisteröityä eräille sivulle ja vastaukseksi tuli:rekisteröinti epäonnistui ip.osoite xxx.zzz.zz.xx on jo käytössä tarkoittaako tämä ,että joku käyttää minun ip. os. ,vai voiko olla jollain sama os. mitähän tarttis tehrä?
Luultavasti sinulla ei ole kiinteätä IP-osoitetta, kuten ei monella muullakaan, kun se maksaa lisää rahaa. Eli joskus joku on rekisteröitynyt kyseiselle sivulle samalla IP-osoitteella joka sinulla nyt juuri sattuu olemaan käytössä. Jostain ihme syysyä sivusto tallentaa rekisteröitymisessä myös IP-osoitteen käyttäjä tietoihin(samasta osoitteesta ei voi rekisteröityä montaa kertaa). Samaan aikaan ei voi kellään olla samaa IP-osoitetta kuin sinulla. Ei ole ikinä tullut/tarvinnut testata, mutta voi olla että modeemin voi pakottaa noutamaan uuden osoitteen ISP:ltä, jolla sitten voisi kirjautua tälle sivulle.
ok.se uus osoite tuo sit varmaan ongelmia niiden sivujen kanssa ,missä oon nyt kirjoilla,mutta tarttee miettii mitä tekee.kiitti
Eipä toi osoitteen tallentaminen ole kovin yleistä, tai ei ainakaan ole omalla kohalla tullut vastaan. Ei siinä ainakaan mitään järkeä ole.. Koska kumminkin suurimmalla osalla internetin käyttäjistä on muuttuva IP-osoite.
No itse olen saanut useinkin pakottaa IP:n vaihtoa, kun yritän saada toimimatonta verkkoa pelaamaan. Ja winukassa siis komentoriville "ipconfig /renew" uudistaa IP:n, tosin tämä saattaa olla sama kuin vanha.
jaa...mitähän auttaa sisäverkon ip:n uudelleen haku modeemin dhcp-serveriltä, jos halutaan ulkoverkon ip vaihtaa.....ei mitään. IP vaihtuu ainakin jos vaihdat modeemin, koska isp antaa ip:t mac-osoitteiden mukaan, joka on jokaisessa laitteessa yksilöllinen. voi olla myös mahdollista että jos laitat modeemin suoraan siltaavaan tilaan ainoalle koneellesi, niin isp-lukee mac-osoitteen verkkokortistasi... mutta en ole ihan varma
IP-osoitteen saat uusittua ottamalla modeemin seinästä pois esim. yöksi, niin avot aamulla sinulla on uusi ip-osoite. Operaattorista riippuen ip osoitteesi vaihtuu aika ajoin ja virran katketessa osoite on ( varattuna sinulle seuraavat 6 tuntia ).
täytyy kokeilla tota pelikaanin ohjetta.se ei ainakaan ole kovin hankala homma ja useinhan on yksinkertaisin juttu paras.