Käyttöjärjestelmän asennus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Mortu, Apr 24, 2012.

  1. Mortu

    Mortu Member

    Joined:
    May 4, 2009
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve.

    Elikkäs justiin tossa sain koneen kasattua eli tilasin kaikki osat ja itse kasasin ( varmaankin siinä ongelma ).

    Ja nyt kun 64 bittistä Win 7:kaa asennettaessa ( laitoin siis koneen ensimmäistä kertaa juuri päälle ) niin värit on ihan perseellään ja kuva säreilee. Tossa noin 10 minuuttia siitä kuva alkoi vilkkua niin sammutin koneen kun ajattelin että kohta joku osa poksahtaa. Missäköhän ongelma saattaa olla?

    Kiitoksia avusta.
     
  2. JHawx

    JHawx Regular member

    Joined:
    Mar 9, 2006
    Messages:
    291
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Asennappas myös näytönajurit, niin paranee värit.
    jos käytät emolevyn nöytlnohjainta, niin emolevyn valmistajan kotisivuilta saat ajurit.
    Jos tulee kuva, niin ei hätää, kait muistit laittaa myös näytönohjaimeen virtajohdon, mikäli semmoinen siinä kyljessä on? kortillisen näytönohjaimen mukana tulee asennuslevy, jolta saat ensimmäisen ajurin toimimaan, mutta menethän ja päivität sen mahdollisimman nopeasti.
     
  3. Mortu

    Mortu Member

    Joined:
    May 4, 2009
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hmmm... olen ihan uusi kaveri mitä tulee koneen kasaukseen ja komponentteihin, elikkä mitä mun kannattais tehdä, Näyttö on yhdistetty näyttikseen eikä emoon. Näin se on tässä vanhassa koneessakin. Pitäiskö mun siis win 7 asennus levyn sijasta laittaaki näyttiksen mukana tullu levy ja sieltä ottaa joku päivitys, nettiin en pääse sillä kun ei siinä ole käyttöjärjestelmääkään.
     
  4. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    jaa-a,semmoset perusasiat nyt tarkista ensimmäisenä et jos olet itse sen koneen kasannu et emolevyn ja kotelon välissä on korokepalat eli et se emolevy ei ole kiinni siinä kotelossa eli et siinä on kuvassa näkyvät korokepalat välissä.
    [​IMG]

    sekä kai laitoit prossun ja siilen väliin tahnat,sekä prussun tuulettimen virtapiuha kiinni emolevyssä.

    et maininnut osia,mut kun kerran erillisestä näytönohjaimesta kyse niin tarkista että näytönohjaimen lisävirta piuha/piuhat ovat kiinni( jos semmoset löytyy näytönohjaimesta)

    jos noi kaikki on kunnossa niin ei muuta kuin käyttistä asentamaan eli asennus levy sisään ja boottaat koneen siitä,sitä ennen kannattaa varmaan tarkistaa biossista et AHCI tila on päällä,kerran windows 7 meinaat siihen asentaa.
     
  5. Mortu

    Mortu Member

    Joined:
    May 4, 2009
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo kyllä on koroketapit. Prossun mukana tuli jäähdytin ja siinä oli valmiiksi tahnat ja se on kyllä kiinni emossa. Olen tällä foorumilla ja MuroBBS:ssä nyt kysellyt ja siellä tullut esille että meikäläisen pitäis näyttiksen mukana tulleelta levyltä päivittää ajurit tai jtn. mutta tosta biosista en tiedä. en ole tietokone ihminen niin en osaa mokomaa käyttää.
     
  6. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    Jos et ole viellä käyttöjärjestelmää asentanut,niinkuin tuossa mainitsit niin et voi mitään ajureita päivitellä.
    ekana asenna se käyttöjärjestelmä ja sen jälkeen lataa ja asenna ajurit,ajurit kannattaa mieluiten ladata ja asentaa valmistajan sivuilta,mutta voit ne asentaa myös mukana tulleilta ajuri CD-levyiltä.
    valmistajan sivuilta saat uusimmat ajurit,levyillä olevat saattavat olla usein aika vanhatkin versiot.
     
  7. Mortu

    Mortu Member

    Joined:
    May 4, 2009
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ratkaisin ongelman, ongelma oli näytössä tai sen piuhassa, koska laitoin koneen telkkaan hdmi piuhalla ja ei ole ongelmaa ollut, 7 asennettu ja ajureita päivitetään + semmosia perusjuttuja kun virustorjuntaa asentaa jo ja tällästä eli kone toimii. Kiitoksia kaikille avusta.
     

Share This Page