Minulla on kannettava, Compaq Presario A900 Notebook PC jossa on tällähetkellä Vista ja mä haluaisin vaihtaa sen Windows 7 Ultimateen. Kaverilta saatu levyke, ilman käyttöohjelita niin mä oon nyt aikatietämätön miten mun pitäis toimia. Pitääkö minun poistaa vista ensin (tällä hetkellä on jotkut koneen asetukset sekasi, en löydä mitkä, mutta esim. nettiin ei pääse...)vai voinko mä asentaa sen vaan tohon suoraan? Ja jos Vista pitää poistaa niin, miten se mahdollisesti tapahtuu? Sit noita aikasempia keskusteluita lukiessani ajurit nous usein esille, niin mistä minä saan selville millasia ajureita minun pitää etsiä siihen? Ihana jos joku osaisi ja jaksaisi auttaa
Aloitetaan siitä että "sait" noin 300 euron käyttiksen kaverilta? Kyse taitaa olla nyt itsepoltetusta piraattiwindowsista jonka asennukseen ei täältä apua saa,laittomuudet kielletty.
Käynnistät koneen siltä Win 7 -levyltä. Mene asennuksessa eteenpäin, valitse mukautettu asennus kun kone kysyy asennustapaa. Asennus kysyy mihin Win 7 asennus asennetaan. Poista Vistan osio osioluettelosta ja asenna Win 7 sinne. Tarvittavat ajurit löydät HP:n sivuilta jos sellaisia tarvitset.
Kerrohan läppäris tarkka malli niin katsellaan josko ajureita löytys, jos ei niin sitten voi kokeilla vista ajureita ujutella, näidenkin kanssa ollut ongelmia. Tietysti winukan updatekin löytää joitain ajureita. Ja sillä ei ole mitään väliä onko se levy naapurin Erkin polttama vai kaupasta ostettu niin arvostettu aito levy, kunhan toimii ja saat sillä asennettua. Eriasia sitten miten hoidat sen aktivoinnin, siihen en afterdawnin foorumeilla voi kertoa muuta keinoa kuin lisenssin osto, onhan nuita toki aktivoinnin kierto juttuja vaikka muille jakaa... Tässä varsin kattava asennus ohje tuolle winukalle lontoon kielellä http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html Kysy toki apua jos asennuksessa ilmenee ongelmia.
Totta puhuit levystä,pahoittelen erhettä,aktivointikoodihan se periaatteessa maksaa. Mininkin levyni lojuu hyllyssä,ainut kerta kun olen sitä käyttänyt niin tein imagen jota sitten jälkeenpäin muokkaillut.