käyttiksen päivitys win98-winXP ?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by PSJ, Nov 10, 2005.

  1. PSJ

    PSJ Member

    Joined:
    Nov 10, 2005
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli jos joku atk-velho voisi kertoa kuinka saada koneeseen 98:n tilalle XP helpoiten, halvimmalla ja niin että toimisikin?

    Siis mitä muita vaihtoehtoja on, kuin ostaa sikakallis uusi XP (täysi versio)? Mitä esim. OEM-version saamiseksi pitää ostaa (jos samalla vaikka keskusmuistia lisäisi)? Vai vieläkö löytyy muita keinoja?

    Onnistuuko esim. toisen koneen (sama valmistaja/kasaaja) OEM-käyttiksen siirto omaan koneeseeni. Mukana ei ole tullut itse XP-levyä vaan valmistajan "recovery CD"-tyyppinen, missä koneelle esiasennetut ohjelmat.

    Huuto.netistä olen katsellut xp:tä, mutta en vielä uskaltautunut ostamaan. Kiitokset jo näin etukäteen vastauksista! :)
     
    Last edited: Nov 10, 2005
  2. Disa-

    Disa- Regular member

    Joined:
    Sep 6, 2005
    Messages:
    860
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voit ostaa Huuto.net:stä sen xp:n ja asentaa, mutta joudut puhelimen kautta aktivoimaan sen (ehkä).
     
    Last edited: Nov 10, 2005
  3. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Helpoimmalla pääset kun ostat päivitykseen tarkoitetun xp:n .sen voi asentaa suoraan 98:n päälle.Hinta pyörinee satasen kieppeissä. Oem hiiren kera voi olla vähän halvempi. Toisen aktivoimasta xp:stä tuskin saa helpolla täysin ehtaa...
     
  4. kumipuu

    kumipuu Guest

    kyllä sen melkein ostamaan joutuu. hinnat n.90-100 euroa tokihan kauppias haluaa myydä muutakin (ja tässä tapauksessa on ostettava) osta yksi tyhjä cd-r levy. tokihan ne hiirtäkin mielummin tarjoaisi, mutta toi on niin myyjä kohtaista. itse en ostanut mitään muuta kuin xp:n (oli tuttu kauppias)
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
  6. kumipuu

    kumipuu Guest

    jos tilaat sen käyttiksen jostain netistä on varmaa että tuo cd-r levy ei riitä. jos taas on asioinut liikkeessä usein niin ehkä ei tarvitse ostaa paljon muuta. ja kyllä noita saa ilman konepakettien ostamistakin. minä sain kaveri sai. ja kumpikaan ei ostanut muuta. jos joku tuttu on myymässä mahdollisuudet paranee.
     
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2005
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Ei taida olla ihan lisenssin mukaista myydä OEM windowsia jonku CD-R levyn ostajalle. Jos tuo mitä väität pitää paikkansa, niin myyjä on toiminut tässä tapauksessa väärin.
     
  8. kumipuu

    kumipuu Guest

    se oli kodinkoneliike josta ostin käyttiksen, olen asioinut siellä yli 10 vuotta ja tunnen myyjät hyvin. tiedän kyllä että muutakin pitää kaupata jos käyttiksen haluaa, mutta tässä tapauksessa kävi näin.
     
  9. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Eli se käyttis myytiin sulle ikäänkuin "tiskin takaa". Tuskin onnistuu missään muualla.

    Edit: en viitsinyt enää kirjoittaa tuohon uutta viestiä, ni vastaan tähän...

    Eli se myyjä rikkoi lisenssiehtoja.
     
    Last edited: Nov 10, 2005
  10. kumipuu

    kumipuu Guest

    se tilattiin varta vasten minulle ja ostin vain sen ja maksoin 90 euroa. kun myyjä sitä tilasi niin kyllä myyjälle informoitiin että muutakin pitäisi myydä mutta muuta ei myyty!
     
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2005

Share This Page