k3b ei näe cdee asemaa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by kalzu, Jun 22, 2005.

  1. kalzu

    kalzu Member

    Joined:
    Jun 2, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    elikkä ongelam on se että k3b ei näe mun poltavaa... poltava on merkiltään lg ja idessä kiinni. kun k3been käynnistää se herjasi (ei herjaa enää kun menin pistämään ruksin kohtaan "älä näytä tätä viestiä uudelleen") että polku laitteelle hdc on virheelinen...
    ilmeisesti toi hdc on mun polttava?
    jos noin on niin mistä tuota polkua saisi muuttaa?
    olen myös yrittänyt neron linux versiota...
    se ei herjannut mitään mutta ei se kyllä polttanutkaan mitään....
    vähän potuttaa kun pitäisi wintoosa käynistää sen takia että saa yhden levyn poltettua... (jos tämän saan tehtyä otan wintoosan pois käytöstä kun en sillä muutakaan tee)
     
  2. .W.

    .W. Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    838
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Oletko ajanu k3b configin ensin? Löytyy toisesta valikosta kuin k3b. Sitten tarkista kuulutko cdrom ryhmään. Itellä tosin piti sieltä k3b configista vaihtaa oikeudet "users" ryhmälle kun jostain syystä toi cdrom ryhmä ei toiminu mulla vaikka miten vääntelin. Jos noista ei ole apua niin koitappa muuttaa se laite joko /dev/cdrom tai /dev/cdroms/0 jompsi kumpsi todennäköisesti toimii.

    Se Nero for Linux on minusta enemmän vitsi kuin mitään muuta. Tai ainakin hyvä yritys, ehkä siitäkin vielä jotain kehittyy.. Tai sitten ei.. Toistaiseksi se on lähinnä käyttökelvoton, olen huomannu.. (en siis sano ettei se toimi, vaan kaikki toiminnot tekee muilla ohjelmilla paremmin)

     
  3. kalzu

    kalzu Member

    Joined:
    Jun 2, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ok. nyt kyllä narattaa... oli sen verran hauska juttu.... ...menin k3bsetup 2teen ja selasin hetken, sit siel oli ihan ekana ylhällä kohta "use burning group: cdrom" ja tohonku laitto ruksin niin heti pelitti... '=DDD
     

Share This Page