Mulla on K7S8X emolevy, mihin laitoin uuden Kingstonin (DDR400) puol gigasen muistipalikan jonka jälkeen kone alko piippaa aina käynnistykses (Kolme kertaa ja sit hiljenee.) Kone hyytyy kun se on löytäny IDE-kaapeli yhteydet. Onko ollu kellää samoja kokemuksia? Oon ottanut palikan pois ja nyt se ei mee edes vanhalla muistipalikal eteenpäin. Olisko noin että emo on menny SKITTAKS..?
AMI BIOS PIIPPAUSTEN MÄÄRÄ SELITE Ei piippausta Virtalähde, emolevy, tai kaiutin 1 Kaikki on kunnossa 2 Muistiongelma, (tarkista kammat) [bold] 3 Muistiongelma [/bold] 4 Muistiongelma, emolevyn ajastin 5 Emolevyongelma 6 Emolevyllä oleva näppäimistön ohjain ei toimi, jos näppäimistön vaihto ei auta joudutaan emolevyllä oleva piiri tai koko emolevy vaihtamaan 7 Prosessori on viallinen 8 Näyttöohjain on viallinen, tarkista että se on kunnolla kiinni. 9 BIOS on viottunut 10 CMOS on viottunut. 11 Välimuistipiireissä on vikaa
Poissulkevaa taktiikkaa käyttäen tarkista aluksi muistiaasetukset Biosista. Aseta CAS-arvot manuaalisesti muistikamman näyttämiin lukemiin, kokeile alhaisemmalla muistiväylänopeudella esim. 333MHz. Muistitestikin (Memtest86) voi olla paikallaan ajaa läpi, uusissakin on ollut ongelmia.
Mulla oli sama ongelma. Ostin uuden kamman ja laitoin vanhan kaveriks. En saanu muuten toimimaan ku vein kauppaan ja vaihdoin uuteen. Onneks oli vielä vaihto-oikeutta. Jos sul on vielä jäljellä ni kauppaan vaan vaihtamaan. En nyt muista että mikä oli vikana mutta samalla tavalla tuli kolme piippausta eikä mitään sen jälkeen..