Kaapelilaajakaistan ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Illarian, Jan 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Illarian

    Illarian Member

    Joined:
    Sep 6, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei,

    Mulla on DNA:n kymmenen megan kaapelilaajakaista, joka toimi moitteettomasti noin vuoden ajan. Netti katkeaa satunnaisin väliajoin, mutta sen saa yhdistettyä takaisin ottamalla kaapelin irti koneesta ja pistämällä sen takaisin. Modeemin valot pysyvät ennallaan katkeamisen aikanakin, modeemina toimii Ciscon EPC3010. Olen vaihtanut modeemin jo kerran, joka ei auttanut, eri kaapelia olen kokeillut ja DNA:n korjaajatkin kävivät ihan paikan päällä, mutta eivät osanneet auttaa. Heidän puoleltaan signaali on aivan loistava eli mahtaakohan vika olla koneessa?

    Koneessa on integroitu verkkokortti ja kuulemma se on aika pieni todennäköisyys, että vika olisi siinä. Luin joltain foorumilta, että modeemivat saattavat automaattisesti vaihtaa IP-osoitteen, jolloin kone ei välttämättä huomaa tätä vaihdosta. Tietokone "luulee" vielä olevansa yhteydessä internettiin, mutta samalla se yrittää yhdistää vanhan IP-osoitteen kautta, joissain modeemeissa pitäs olla vaihtoehto, jolla vois IP-osoitteen uusimisen laittaa heikoksi tai lopettaa sen vaihtamisen kokonaan.

    Onko kenelläkään mitään ratkaisua tähän ongelmaan?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page