Kaapelimodeemi, Netti kaatuu

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Tooomas, Dec 24, 2013.

  1. Tooomas

    Tooomas Member

    Joined:
    Oct 27, 2006
    Messages:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Terve!

    Tuossa pari kuukautta sitten hankin uuden DNA:n kaapelinetin, 100/10 (muistaakseni)
    Ennen tätä minulla oli ADSL 10/10 (muistaakseni)
    No kaapelinetin tultua netti ei ole nopeutunut, vaan kaatuilee aina kun lataan jotain. Esim jos peleissä on jonkinsortin päivitys.
    Kokeilin myös torrentteja ja netti kaatui heti kun avasin Utorrentin.
    Luulen että vika on nettiboksissa ja/tai netin jakavassa 3 haaraisessa jakajassa.
    Menin giganttiin ja kysyin modeemia joka ei menisi tukkoon (luulen siis että nettiboksi ei pysty händläämään 100/10 nopeutta) myyjä näytti halvinta boksia ja sanoi että ei niissä mitään jakorajoja ole että kyllä tällä pitäisi toimia. No itsekkin tajusin ettei asia niin ole koska olen nyt asian kanssa pari kuukautta taistellut.

    Mikä siis ON kaapelinettimodeemi joka kestäisi vähän enemmän kaistaa ja ei maksaisi 300 euroa?
    Ja pitäisikö se jakaja myös vaihtaa? se tuntuu ja näyttää todella halvalta.

    -Tuomas
     
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Voisitko kertoa, mikä kaapelimodeemi sinulla on käytössä nyt?
     
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    Minä vähän luulen että vika ei ole sinun päässäsi liittymää. Jos on kerran myyty 100/10 kaapelinetti niin kyllä sen silloin pitäisi toimia modeemista riippumatta. Kannattaa ottaa yhteyttä DNAn asiakaspalveluun ja tiedustella onko vika siellä päässä.
     
  4. Tooomas

    Tooomas Member

    Joined:
    Oct 27, 2006
    Messages:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itsellä käytössä tällä hetkellä Cisco EPC3825.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Kyllä tuo modeemi hyvin vauhdissa pysyy, itselläni toimi sama modeemi DNA:n kaapeliyhteydellä viimeksi mitattuna 312,7/15,7 Mb/s.
    Kannattaa resetoida modeemi perusasetuksille, joka tarkoittaa, että paina reset nappia >10 sekuntia ja kokeile sitten nopeutta esim. http://www.speedtest.net/

    Onko tuo TV/data jakokappale suoraan seinän antennipistokkeessa kiinni ilman jatkojohtoa tai lisävahvistinta?

    Näkyykö kaikki TV-kanavat?

    Onko mahdollista kokeilla yhteyden toimivuutta jollakin muulla laitteella?
     
    Last edited: Dec 27, 2013

Share This Page