Elikkäs muutettiin uuteen asuntoon, ja edellisessä kämpässä oli puhelinpistokkeella toimiva modeemi ja reititin. Nyt tähän uuteen asuntoon tarvitsee kaapelimodeemin joka liitetään antenniverkkoon. Meillä on modeemina Netgear CG834WG v2. Nyt oon sitte liitokset tehny mutta nettiyhteyttä ei tule. Antennikaapeli on tottakai TV:n osassa ja toinen pää modeemissa. Ja koneeseenki tottakai liitetty johto. Mutta tuossa silti vilkkuu tuo "cable" valo, vähän ennen sitä se palo kokoajan mutta sillonkaan ei ollu yhteyttä. Oon yrittäny resetoida, ei vaikutusta, vaihtaa nettikaapelia mikä menee koneelle, ei vaikutusta, käynnistänyt konettakin uudelleen, ei vaikutusta. Ja antenni johon pitäs kyllä olla kunnolla kiinni, pari kertaa käytin irti ja laitoin takasin. Mistähän vois johtua, käyttis Windows 7 ja siinä netti-ikonin päällä (se missä on näyttö ja kaapelin merkki normaalisti) on nytte se keltanen varotuskolmio. Kertokaahan jos tiiätte, tuntuu kohta että pitää nämä mokkulat polkea jänkään
Kokeiles nyt ensin pelkällä kaapelimodeemilla ja jätä töllön kytkeminen myöhemmäksi, se nimittäin tarvii erottimen tai jakajan ennen töllöä... T: Vesku
Siis televisiota ei edes kytketä samaan huoneeseen, vaan eriin. Eli siis pelkkä modeemi on kytketty TV:n antenni nippaan
Kaapelimodeemin ja muut liittymän mukana toimitettavat laitteet saa palveluntarjoajalta parissa päivässä, mutta itse yhteyden kytkemiseen voi mennä parikin viikkoa. Mikäli ostopäivästä on kulunut yli pari viikkoa, kannattaa olla yhteydessä palveluntarjojaan ja kysellä mikä on tilanne.
kaikki laitteet on jo omasta takaa, tai niin myyjän mielestä ne oli oikeita kun otti MAC koodinki sieltä modeemin alta. Ja pitää kysellä äitiltä mikä oli ostopäivä.
Jos kaapelimodeemisi MAC numero on operaattorin tietokoneessa (eli liittymäsi on aktivoitu), niin silloin liittymäsi pitäisi jo toimia, esim. DNA:n asiakaspalvelusta haettu kaapelimodeemi toimii heti kun sen kotona kytkee antenniverkkoon.
Eipä silti toimi.. Cable valossa vilkkuu valo ja välillä ei pala ja välillä palaa mutta mitään ei tapahdu :|
Soita palveluntarjoajalle. Ne pingaa liittymän ja kertoo onko yhteys käytettävissä. Eli siitä ratkeaa se, että johtuuko ongelma operaattorin puolelta vai sinun.
Kävin sonerallakin modeemin kanssa, he tarkistivat mac koodin, testaski siellä ja siellä se toimi hyvin.. Ostin uuden antennijohonkin mutta ei toimi... Niin ja cable valo vilkkuu kun laittaa johon kiinni, mutta kohta sitte se heittää vilkkumasta eikä pala yhtään. Niin ja downstream vilkkuu kokoajan
Pitäisi saada hieman lisätietoa, että miten olet yrittänyt ongelmaa ratkaista, ettei läpikäydä samoja asioita. Oletko kytkenyt modeemin pelkällä ethernet kaapelilla tietokoneeseen, ettet sekä usb- ja ethernet-kaapelilla? Onko yhteysasetukset kunnossa (ip, aliverkon peite yms.)? Pääsetkö hallitsemaan modeemiasi sen ip osoitteella selaimen kautta?