Kokoonpano: Asus A7A266, D1200, 320 SDRAM, Asus V6600 Deluxe, ata133 pci ide-ohjain + Maxtor 120Gt 8M cache:lla, PCI 128 äänikortti, Win XP Pro Eng, Joku vanha atx-poweri, muut pakolliset kilkkeet. Ongelma: Kun kaappaan videota Virtualdub:lla niin kaappaus onnistuu ainostaan 352x288 resoluutiolla. Jos laittaa formatin full päälle niin frame droppeja sataa sitä tahtia ettei onnistu alkuunkaan. Pienemmällä 352x288 onnistuu hyvin. Video Compression käytän Huffyuy v2.1.1. Audio 44,1kHz 16bit stereo. Versio taisi olla 1.5.10, myös muilla versioilla olen kokeillut, tuloksetta… Avi_io:lla kun yrittää kaappaa niin io bufferit (tai jotain sinnepäin) menee heti täyteen ja kaappaus loppuu siihen. Sen takia olen käyttänyt Virtualdub:ia koska sillä onnistuu kaappaus edes jotenkin. Dma:t on päällä, se on tarkistettu. Eli tietääkös missä on vika? Vähän kyllä hämää ton avi_io:n bufferi täyttymiset, jos vikaa olisi kovalevyn suunnalla? Ei hajua. Vaiko yksinkertaisesti koneessa ei ole puhtia isommalla resoluutiolla? Olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata tähän, koska jouluaatto lähestyy ja rmj 2003 Nightwish esiintyminen lähestyy uhkaavasti.
Kaappausvärkille lienee vain wdm-ajurit? Kokeile vaikka virtualvcr:ää tai muuta vastaavaa. Itte en saanu toimimaan virtualdubissa ollenkaan ja tehoakin kuluis hukkaan kun kulkis vfw-wrapperin kautta toi homma.
kiitos vastauksesta tässä kuvaa http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/s/p/spadge/1072250446288.jpeg et kyllä vfw on käytössä. Mutta ajuri on vanha mikä löyty kortin mukana olleessä cd:ssä. Koska ainostaan sillä ohjelmat suostui tunnistamaan kortin kaappauslaitteeksi. Olen kokeillut uudemmilla capture driverillä ja kokeiltu tota virtualvcr:ää kanssa...??? Hyva hyva joulu se on !!