kadottanut käyttäjätilini...

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by päivikki, Oct 17, 2005.

  1. päivikki

    päivikki Member

    Joined:
    Sep 11, 2004
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ajattelin nyt täältä kysäistä josko joku olisi törmännyt joskus samaan ongelmaan kun en itse enää osaa tehdä mitään. Elikkä koneeni on kadottanut käyttäjätilini. Olen itse siis järjestelmänvalvoja ja kun kirjaudun sisään omalla salasanallani, niin eipäs löydykkään. Pääsen kyllä sisään jollain väliaikaistilillä ja kone kyllä toimii vaan kaikki puuttuu tietenkin työpöydältäni. Virukset on ajettu, on eheytetty ja yritin palautuspistettäkin, mutta ei onnistu jostain syystä. Ennen eheytystä tuli sanoma että koneeseen on suoritettava yhtenäisyystarkastus jonka sitten teinkin. Poistin myös kaikki turhat tiedostot, rekisterit yms. ennen koneen häiriökäytöstä...epäilenkin että josko siinä samalla olisi poistunut myös jotain tarpeellistakin.Mitäköhän nyt olisi viisainta tehdä, ei oikein huvittaisi tyhjentää koko konetta...
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Mikä käyttöjärjestelmä? Kirjaudu sisäänrakennetulla järjestelmänvalvojalla sinne ja käy katsomassa käyttäjien hallinnasta onko tilisi poistettu vain käytöstä.
     
  3. päivikki

    päivikki Member

    Joined:
    Sep 11, 2004
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    xp home. eli siis sisäänrakennetulla ja minne?
     
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Käynnistä kone vikasietotilaan F8 näppäintä painelemalla koneen käynnistyessä. Kirjaudu käyttäjänimellä [bold]järjestelmänvalvoja[/bold], salasana on se mikä on määritetty windowsia asennettaessa.

    Tämän jälkeen mene kansioon c:\documents and settings\ ja katso onko tuolla käyttäjäprofiilisi tallella. (eli löytyykö sieltä kansio tilisi nimellä)
     
  5. Jim~Bob

    Jim~Bob Guest

  6. päivikki

    päivikki Member

    Joined:
    Sep 11, 2004
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No kirjaudun vikasietotilassa ja kyllähän sieltä löytyi kaikki tilit mitkä pitikin...Kun tätä juttua tässä olen yrittänyt selvittää sain seuraavanlaisen viestin jossain vaiheessa:(en ehkä muista ihan tarkalleen)henkilökohtaista käyttäjätiliä ei voida ladata jos ongelma jatkuu ota yhteyttä paikalliseen verkonvalvojaan...Meni ikäväkyllä yli hilseen nyt...nuo experts-sivuston ehdotukset ei auenneet minulle vaatii maksullisen sisäänkirjautumisen englanninkieliselle sivustolle ennen kun näkee vastaukset. Rekisterin muokkaus oli auttanut jollekkin samankaltaisessa ongelmassa...mitähän se pitää sisällään? Anteeksi vaan nämä aloittelijan kysymykset...
     
  7. Jim~Bob

    Jim~Bob Guest

    Saatko tehtyä palautuksen sillä ohjelmalla millä oot niitä rekistereitä siivonnu? siinä varmaan on tapahtunu nyt joku vahinko..
     
  8. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Joined:
    Oct 11, 2004
    Messages:
    2,214
    Likes Received:
    130
    Trophy Points:
    93
    Esimerkissä 2 profiilia joista pääkäyttäjäprofiili vahinkoittunut.
    Pääkäyttäjäprofiilin korjaus:
    Loggaa sisään ja käynnistä runas /noprofilella cmd:n Esim. runas /noprofile /user:administrator c:\WINDOWS\system32\cmd.exe. /noprofile ansiosta voinet renameta(tai tuhota)administratorin profilehakemiston(yleensä c:\documents and settings\administrator).
    Graafisen käyttöliittymän saat käyttöön käynnistämällä avaamastasi cmd prompista M$ IE:n (ja kirjoittamalla location riville c:\):
    "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe". Jokaisen deleten jälkeen joudut painelemaan F5:ttä, koska näkymä tuntuu päivittyvän hitaasti. Profiilit tuhotaan system settings advanced-välilehden user profiles -kohdasta. Sinne pääsee komentamalla sysdm.cpl. Jos deletointi ei onnistu aja lusrmgr.msc ja luo uusi admin -tasoinen käyttäjä ja työskentele sen avulla administratortunnarin profiili sileeks.
     
  9. päivikki

    päivikki Member

    Joined:
    Sep 11, 2004
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitos Tepsu neuvosta...Olen kyllä täysin ymmälläni. Pystyykö neuvoasi selittämään yksinkertaisemmin? Eli loggaan sisään normaalisti, tällä väliaikaisella käyt.tililläni, entäs sitten? Käynnistä runas/noprofilella meni jo ohi ikävä kyllä. Olisin todella kiitollinen jos haluaisit hiukan selventää vielä, kuten jo aikaisemmin mainitsin olen ns.aloittelija...Ja siitä rekisterin palauttamisesta, ei onnistu. Yritin sitä kaikkein ensimmäiseksi...Eipä pitäisi minkään ohjelman antaa poistaa yhtään mitään jossei itse ole aivan varma mitä tekee...
    Tarkoitin siis että kun käynnistän koneen, painanko f8 ja aloitan sitä kautta...(eli näin yksinkertaisesti, tai muuten menee yli... :) )
     
    Last edited: Oct 18, 2005
  10. päivikki

    päivikki Member

    Joined:
    Sep 11, 2004
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Löysin googlettamalla ainakin yhden ohjelman jolla pitäisi pystyä palauttamaan kaikki vahingossa poistetut tiedot koneeseen. Onko kellään kokemuksia näistä ohjelmista? Onkohan sekään nyt sitten ihan vaaratonta, etten saa systeemiä vaan entistä enemmän sekaisin...
     

Share This Page