Kahden kerroksen langaton yhteys?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by nymapa, Jan 6, 2010.

  1. nymapa

    nymapa Guest

    Alkutilanne on tämä: kodissa on kaksi kerrosta,laajakaistamodeemi(jossa"antenni") on alakerrassa, pojan pöytäkoneessa langallisesti.Modeemi on Telewell 510v-3.Yhteys 8 megaa. Yläkerrassa on kaksi läppäriä(Vista kaikissa koneissa) ja salattu langaton yhteys.

    Kaikki toimii joskus ihan hyvin,mutta joka päivä jompikumpi läppäri menettää yhteytensä,eikä se "keltainen lippu" häviä yhteyskuvakkeesta,ennenkuin pojan huoneessa joku käy katkaisemassa modeemin ja laittaa sen uudelleen päälle. Kun äijä on keskellä Lotron raidia,niin sotahan siitä yleensä seuraa jos menet sen keskeyttämään.

    Kysymys: voisinko jollain hankinnalla varmistaa paremmat yhteydet? En hallitse alaa,joten josko joku selkokielellä kertoisi mitä kannattaisi tehdä.
    Olen selannut näitä aiempia viesteejä,mutten löytänyt mitään erityisen valaisevaa? Mikä on reititin? Siis se on eri asia kuin modeemi?

    Pitkä sepustus,kiitos kun jaksoit lukea! Josko jaksaisit vastatakin :)
     
    Last edited by a moderator: Jan 6, 2010
  2. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
  3. pentsu

    pentsu Active member

    Joined:
    Mar 7, 2008
    Messages:
    1,388
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    68
    Mulla oli muinoin sama ongelma kyseisen modeemin kanssa. Päivitn vehkeen firmiksen uusimpaan, ja ongelma katosi. Päivitykset + ohjeet tässä
     
  4. nymapa

    nymapa Guest

    Kiitos vastanneille,
    tuo päivitys saattaisi olla kokeilemisen väärtti juttu.Kahtotaan miten sujuupi..Olen aina onnistunut takeltelemaan sen telewellin selainohjelman kanssa,siinä on niitä "tallenna" kohtia ihan liikaa.
     

Share This Page