Kahden koneen välinen verkko, ongelma!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by rakamo, Sep 4, 2007.

  1. rakamo

    rakamo Member

    Joined:
    Feb 19, 2007
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ongelmana on kahden koneen (windows xp) välinen langaton verkko. Jostain syystä kun verkon katkaisee (ja se ilmoittaa että seuraavalla kerralla se täytyy kytkeä manuaalisesti), niin se ei ilmesty enää kummankaan koneen langattomiin verkkoyhteyksiin, sinne missä sen voisi taas kytkeä päälle. Langattoman verkkoyhteyden asetuksista se kyseinen verkko löytyy "ensisijaiset verkot" listasta ja perässä lukee manuaalinen, mutta ei sitä sieltä pysty automaattiseksi muuttamaan tai kytkemään päälle.

    Koneet kyllä havaitsevat kaikki naapureiden verkot mutta se oma ei ilmesty listalle. Kaikki asetukset olen mielestäni käynyt läpi... ja molemmissa koneissa on kytkettynä wlan päälle ja löytäähän se noita muitakin verkkoja eli siitä ei varmaan ole kyse.

    Eli ainako täytyy luoda uusi verkko jos on itse katkaissut yhteyden? Ei tuo taida iso operaatio olla mutta en jaksa uskoa että sitä entistä ei mistään saa palautettua!

    Vielä sen verran kyselen että kun luon verkon ja valitsen itse verkkoavaimen minkä se hyväksyy niin seuraavalla kerralla kun asetuksia katsoo niin verkkoavaimen kohdalla on varmasti enemmän niitä "palleroita" eli on pidempi kuin minkä itse asetin. Mikä sen aina muuttaa? Ja eikös se wep riitä salaukseksi, koska verkkoyhteyksissä näkyy että yhteys olisi suojaamaton? Mulla menee usko näihin kaikenmaailman verkkoihin, tuntuu että ne toimii vähän miten sattuu..
     
    Last edited: Sep 4, 2007
  2. bongart

    bongart Regular member

    Joined:
    Jul 28, 2005
    Messages:
    222
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    WEP on murrettavissa minuuteissa nykyään!
    Mielestäni WPA (Personal) + TKIP on hyvä ja täysin turvallinen salaus.
    Myös eri kombinaatiot WPA / WPA2 Personal + TKIP / AES ovat OK

    Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä

    Ei pitäisi olla pakko ...

    Langattoman reitittimesi verkko ei siis näy .... kumma juttu!

    Mikä langaton reititin sinulla on?
    Kuinka kaukana langattomasta reitittimestä tietokoneesi on?
    Missä langaton reititin sijaitsee fyysisesti ... ei kai patterin takana? ...;)

    Vähän enemmän tietoa raudasta voisi auttaa ....
     
    Last edited: Sep 4, 2007
  3. rakamo

    rakamo Member

    Joined:
    Feb 19, 2007
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Okei, kiitti tuosta wep-valaisusta! Siellä on sellainen vaihtoehto kuin wpa-none(?), kokeilen siis sitä. Tosiaan tässä on kyse kahden läppärin välisestä yhteydestä (ei ole mitään reitittimiä),toiseen koneeseen tulee netti tällä hetkellä bluetoothin kautta kännykästä, ja sen verkon avulla sitten saa toinenkin käyttää tätä nettiä.

    Ihan vierekkäin ovat koneet, ja nyt sainkin luotua uuden verkon mutta outoa että se entinen hävisi, vaikka se siellä langattomien verkkojen ominaisuuksissa olevassa verkko-listassa vielä näkyykin ja peräs lukee manuaalinen. et katoaakohan tämäkin jos nyt napsaisen verkon pois päältä...

    Onkohan muuten mahdollista että molemmat koneet sais käytettyä suoraan tuota bluetoothia? En ole siinä vielä onnistunut, niin pitää tälleen verkon kautta jakaa toiselle koneelle netti. Toisen koneen kun sain yhteyteen tuon kännykän kanssa niin toinen pistikin yhteyden pois...

    oppiipahan tässä taistelun lomassa jotain tietokoneista :)
     
    Last edited: Sep 4, 2007

Share This Page