kahden koneen verkotus

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Punky, Apr 19, 2007.

  1. Punky

    Punky Member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs käyttikset on XP Professional SP2 ja Vista x64/XP Prof. x64
    eli siis molemmat löytyy toisesta koneesta.

    Olen kokeillut yhdistää crossover-kaapelilla noita, tuloksetta... Kummatkin sanoo että Not Connected, oli sitten XP-Vista tai XP-XP...
    Myöskin laitoin TCP/IP-asetukset niin että sama alku ja eri loppu yms. mutta taaskin tuloksetta.

    Saisikohan näitä verkkoon ADSL-reitittimen kautta, A-Link Roadrunner 44E?

    Kun tuo crossover ei tunnu onnistuvan, molemmat koneet menee nettiin kun vaihtaa ne tcp/ip-asetukset takaisin ja kaikki piuhat toimii.
     
  2. jmy

    jmy Member

    Joined:
    Apr 19, 2007
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mulla kotiverkko kahden koneen välillä molemmissa XP sp2 toimii.
    Kone - rj45 kaapeli- telewell 501 adsl - rj45 kaapeli - kone, välillä ollu viel toises pääs 2 konetta reitittemen avulla.

    ja yrität ton tcp/ip säädöllä?? miten netbeui, sen se mulla vaatii että toimii, tässä ohje kun ei enää löydy suoraan xp:stä (xp levyltä kyllä)
    tsekkaa toi: http://support.microsoft.com/kb/301041
     
  3. Punky

    Punky Member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu sainkin ratkaistua, vastaus pulmiin oli niin simppeli että kumpikin kone kiinni A-Linkkiin, ja automaattinen IP:n ja DNS:n haku molempien koneiden verkkoasetuksiin, A-Linkin asetuksista DHCP, routed ip asetus ja Dynamic NAPT päälle.
     
  4. JDeCore

    JDeCore Member

    Joined:
    Apr 29, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli ymmärsinkö oikein että molemmilla koneilla pääset nettiin sekä voit jakaa molempien koneiden kovalevyt roadrunnerin "läpi"?

    Itselläni kun on tilanne että nurkassa istuu A-Linkin Roadrunner 44e + XP Media Center ja olisi tarkoitus yhdistää alakerran XBOX360 ethernetillä nettiin (Live-palveluun). Ilmeisesti tuolla 44e:llä saisi myös yhteyden aikaiseksi pc:n media centerin ja xbox360:n välille...?
     
  5. Punky

    Punky Member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juurikin näin, en tiedä tosta xboxista just mitään mut jos sillä pystyy jakamaan sen kansioita niin luulisin toimivan.
     
    Last edited: Apr 29, 2007
  6. JDeCore

    JDeCore Member

    Joined:
    Apr 29, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin xbox ei varsinaisesti itse jaa omia kansioitaan mutta se voi ottaa yhteyden PC:n media center ohjemistoon ja sen kansioihin (voi esim striimata PC:n kovon leffoja xboksin kautta...)

    Laitoin eniveis kyssärin samasta aiheesta myös tuonne XBOX keskusteluihin. Tää on vähän hankala topiksi kun ei tiedä kuuluisiko tää konsoleihin, pc:n media aiheisiin vai verkko jutusteluihin...

    Kun vaan saan vielä vähän enemmän tietoa & rohkeutta (kas kun olen noob) niin pitää kyllä testata.
     
  7. Punky

    Punky Member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Okei, mulla toimii kun on wan-asetuksista:

    Encapsulation: 1483 Bridged IP
    DHCP Client: Enabled
    Bridge: Disabled
    IGMP: Disabled
    Mac Spoofing: Disabled

    ja lan-asetuksista:

    DHCP Server: Enabled (toimii ilmankin jos laitat itse ip:t sun muut koneen asetuksista)

    NAT-asetuksista:

    NAT: Enable
    Mode: Dynamic NAPT

    Toivottavasti täst oli jotai hyötyy

     

Share This Page