Elikkäs käyttikset on XP Professional SP2 ja Vista x64/XP Prof. x64 eli siis molemmat löytyy toisesta koneesta. Olen kokeillut yhdistää crossover-kaapelilla noita, tuloksetta... Kummatkin sanoo että Not Connected, oli sitten XP-Vista tai XP-XP... Myöskin laitoin TCP/IP-asetukset niin että sama alku ja eri loppu yms. mutta taaskin tuloksetta. Saisikohan näitä verkkoon ADSL-reitittimen kautta, A-Link Roadrunner 44E? Kun tuo crossover ei tunnu onnistuvan, molemmat koneet menee nettiin kun vaihtaa ne tcp/ip-asetukset takaisin ja kaikki piuhat toimii.
mulla kotiverkko kahden koneen välillä molemmissa XP sp2 toimii. Kone - rj45 kaapeli- telewell 501 adsl - rj45 kaapeli - kone, välillä ollu viel toises pääs 2 konetta reitittemen avulla. ja yrität ton tcp/ip säädöllä?? miten netbeui, sen se mulla vaatii että toimii, tässä ohje kun ei enää löydy suoraan xp:stä (xp levyltä kyllä) tsekkaa toi: http://support.microsoft.com/kb/301041
Juu sainkin ratkaistua, vastaus pulmiin oli niin simppeli että kumpikin kone kiinni A-Linkkiin, ja automaattinen IP:n ja DNS:n haku molempien koneiden verkkoasetuksiin, A-Linkin asetuksista DHCP, routed ip asetus ja Dynamic NAPT päälle.
Eli ymmärsinkö oikein että molemmilla koneilla pääset nettiin sekä voit jakaa molempien koneiden kovalevyt roadrunnerin "läpi"? Itselläni kun on tilanne että nurkassa istuu A-Linkin Roadrunner 44e + XP Media Center ja olisi tarkoitus yhdistää alakerran XBOX360 ethernetillä nettiin (Live-palveluun). Ilmeisesti tuolla 44e:llä saisi myös yhteyden aikaiseksi pc:n media centerin ja xbox360:n välille...?
Juurikin näin, en tiedä tosta xboxista just mitään mut jos sillä pystyy jakamaan sen kansioita niin luulisin toimivan.
Niin xbox ei varsinaisesti itse jaa omia kansioitaan mutta se voi ottaa yhteyden PC:n media center ohjemistoon ja sen kansioihin (voi esim striimata PC:n kovon leffoja xboksin kautta...) Laitoin eniveis kyssärin samasta aiheesta myös tuonne XBOX keskusteluihin. Tää on vähän hankala topiksi kun ei tiedä kuuluisiko tää konsoleihin, pc:n media aiheisiin vai verkko jutusteluihin... Kun vaan saan vielä vähän enemmän tietoa & rohkeutta (kas kun olen noob) niin pitää kyllä testata.
Okei, mulla toimii kun on wan-asetuksista: Encapsulation: 1483 Bridged IP DHCP Client: Enabled Bridge: Disabled IGMP: Disabled Mac Spoofing: Disabled ja lan-asetuksista: DHCP Server: Enabled (toimii ilmankin jos laitat itse ip:t sun muut koneen asetuksista) NAT-asetuksista: NAT: Enable Mode: Dynamic NAPT Toivottavasti täst oli jotai hyötyy