kahden koneen yhdistäminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by colazo, Jul 22, 2004.

  1. colazo

    colazo Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2004
    Messages:
    272
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    eli mulla on kaksi konetta ja olen ihmetellyt et miten saisin parhaiten siirettyä tiedostoja (elokuvia,pelejä,ym kaikkein parhaiten. onko se koti verkko systeemi ainoo konsti??? kun en saa sitä toimimaan. tarviinko kenties jonkun johdon näitten koneiden välille?

    toivottavasti joku osaa auttaa. ps pikaista apua tarvitseva.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Riippuu hieman mitä liintäntöjä löytyy, yleisin on toi RJ-45 "verkkokortti" liitäntä. Löytyy nykyään suunnilleen kaikista emolevyistä valmiina ja erillinen kortti maksaa about 10 euroa. Sitten vaan ristiinkytketty kaapeli väliin. Verkon saa aikaiseksi myös esim firewire kaapelilla(jos molemmista koneista löytyy firewire portti). Langattomista vaihtoehdoista WLAN ja Bluetooth, jotka kummatkin alkava olemaan kohtuu hintaisia. Bluetooth nopeus ja kantama vain ovat vähän huonoja isommalle tiedostonsiirrolle.
     
  3. colazo

    colazo Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2004
    Messages:
    272
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo mulla on verkko kortti kummassakin koneessa. mitä toi ristiinkytkeminen meinaa ja mitä johtoja siihen tarvii. meinaako se sitä kun verkko kortissa on kaksi paikkaa josta toinen on puhelin linjaan ja olisko se toinen sitten siihen toiseen koneeseen??? kyselenköhän mä vähän tyhmiä mut kun ei tiedä niin ei tiedä =) kiitos sulle007 aikasemmasta vastauksesta ja toivottavasti joku pystyy jeesaa tässäkin. ciao
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    haet lähimmästä tietokoneliikkeestä ristiinkytkettyä verkkokaapelia, ne myy kyllä oikeaa kaapelia =)
    siis siinä menee input ja output ristiin, eli ero normaaliin kaapeliin on se että toisessa päässä kaapelia 2 johtoa on vaihtanut paikkaa.

    laitehallinnasta/device manager:ista on helppo tarkistaa mitä laitteita koneessa on. verkkoadapterit/network adapters kohdasta löytyy yleensä verkkokortti/kortit.
     

Share This Page