Joo siis kun mulla on tämmönen ihan perus philipsin aika vanha stereo joka on rca > 3,5mm liitännällä kiinni tietokoneessa mut sain lahjaksi tämmöiset tietokone kaijutin sarjan: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8398 niin et jos pistän koneeseen kiinni tämmösen 3,5mm uros > 2 x 3,5mm naaras liittimen tietokoneeseen kiinni... http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3377 ...niin voihan tuohon kytkeä nyt esim TÄMMÖSET stereot ja tuon logitechin z3 2.1 kaiuttimet? niin että molemmista kuuluu hyvin äänet. Ja sit jos ostais kahet tommoset adapterit ja kytkis se toisen adapterin siihen toisen adapterin 3,5mm naaraaseen. Et sais niinku 3 paikkaa 3,5mm äänijohdolle ja kytkis siihen kolmanteen sit viel kuulokeet. Oisko tämmönen mahollista? Olipas kyllä sekavasti selitetty mutta toivon että tajusitte. KUULEMIIN!
En minä ainakaan näe tuossa mitään ongelmaa, ja emon audiokanavia voi ainakii asuksen emoissa ohjata aivan täysin realtekin audioajurien kautta. Eli toisinsanoen mikkiväyliä lukuunottamatta kaikki audiopaikat, myös etupaneelin, saa soittamaan kaikki erillistä kanavaa tai kaikki täysin samaa. Että ongelmaa ei pitäisi olla.
Mulla on vähän samantapainen ongelma kuin tuossa aikaisemmin eli pitäis saada stereot ja tietokoneen kaiuttimet yhtäaikaa kuulumaan mutta ei vaan onnistu... Oon yrittänyt realtekin kautta mutta en saa toimimaan. Viittisitkö vääntää tyhmälle rautalankaa että MITEN se pitää tehdä?? Mulla on tietokoneen kaiuttimet kiinni siinä vihreässä reiässä (=etukaiuttimet) ja stereoiden kajarit samanlaisessa mustassa (=pitäis olla ns takakaiuttimien paikka tietokoneen realtekin mukaan). Jos painan testiääntä niin se kuuluu ihan ok kaikista niinkuin pitääkin. Mutta jos laitan musaa kuulumaan niin se kuuluu vain tietokoneen kajareista (=etukajareista) Stereioista ei kuulu mitään. jos laitan raksin siihen ruutuun missä lukee "kaiutin-täyte" niin sitten kuuluu stereoistakin mutta erittäin epäselvästi mölisemällä eli tarkoitettu varmaan joksikin taustatäytteeksi. Ja jos vaihdan näiden kaapeleiden paikkaa niin sitten kuuluu stereot mutta ei tietokoneen kajarit... Haluaisin siis että molemmat kuuluis yhtäaikaa ja tismalleen samaa musaa eikä mitään taustamölinää/lisukeääniä..
Tohon on montakii tapaa, aloitan helpoimmasta: Jaa tietokoneen taka-audiolähtö kahteen erilliseen esim. tämmösellä osalla: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16880 Tällä tavalla ei realtekkiin tarvihe koskea ollenkaan, ja laatukin pysyy ihan hyvänä. Ja on muuten helppo. Jos kummiskii ei tee mieli käyttää tohon järjestelyyn rahaa, niin seuraavaks helpoin on tämä: Jos sinulla on tietokoneessa etupaneelissa toinen vihree audiolähtö, kytke toinen stereo/kaijutinsaraj siihen, ja laita realtekissä oikeesta yläkulmasta advanced- jutun alta valinta siihen, että se soittaavat samaa raitaa yhtä aikaa. Sekin toimii. Mutta jos tota etupaneelin audiota ei ole tai se ei toimi, pitää vähän kikkailla; en voi tarkkaa vastausta antaa, kun en ite saa kohta kaiutinryhmää kiinni, että se näyttäis mulle ne valikot samallai, mutta sitten kun ne molemmat on kiinni, niin sinun pitää ottaa pois käytöstä se surround-ominaisuus, joka menee päälle, kun laitat sen toisen sarjan kiinni (eli tuo takamusta on siis subwoofer/center kaiutinta varten). Sitten se antaa sulle mahdolisuuden kloonata tuo streami.
Etupanelissa on yksi vihreä reikä mutta siinä on kuulokkeiden kuva, että ei taida toimia sitä kautta. Mutta mulla sattui olemaan kaapissa yksi jakopalanen, joka ei ollut aivan saman näköinen kuin tuossa kuvassa mutta toimi sekin. Suuri kiitos avusta! On se mukava kun täällä joku viitsii aina vaivautua neuvomaan tyhmää! ;-)