Laitoin saman viestin kaapelipuolle, mutta tännekin se kuuluu: Mulla palaa kohta kaulus! Hihat paloi jo aikoja sitten!!! Täytyy sanoa, että ihan uskomatonta vedätystä ja kesken eräisillä tuotteilla rahastusta. Tulee ihan Microsoftin touhu mieleen, kun annetaan käyttäjien kärsiä ja hoitaa tuotekehitys. Uskomattoman typerää touhua nyt ton ilmateitse tulevan päivityksen kanssa! Laite kun on Lahessa niin boxihan ei sitten osaa automaattisesti hakea päivitykseen vaadittua taajuutta, vaan se täytyy käsin syöttää. Oli jo ihan tarpeeksi haastavaa päivittää TM-testivoittaja sarjakaapelilla(vaikka mainostetaan että olisi ilmateitse/usb-portista mahdollista tehdä), että sai jo uutena vanhan ohjelmiston ja käsittämättömät bugit(mm. tallennus stan by -tilasta ei toiminut)päivitettyä. Millä perusteella TM jakaa noita tähtiä? Viisi tähteä -ja kattia kanssa! Päivitys korjasi ton tallenusongelman, mutta EPG muuttui niin, että kanava vaihtuu alla kun opasta selaa. Tää laite maksaa edelleen 499 € Prismassa!!!! Itse ostimme Diners palkintoluettelosta onneksi huomattavasti edullisemmin. Keskustelupalstat ovat täynnä tätä samaa tarinaa laitteiden huonosta toimivuudesta ja moninaisista vioista. Kaveripiirissä, kun keskustelee, niin merkistä riippumatta ongelmia on kaikissa laitteissa. Oma lukunsa on vielä YLEn tapa pilata sinänsä hyvän EPG-ohjelmaoppaan käyttö jäättämälölä käsittämättömiä aukkoja ohjelmien väliin ja eteenkin virheellisillä ohjelmatiedoilla: yritän tallentaan pojalleni Postimies Patea joka viikko ja joka kerta ohjelma opas väittää ohjelman kestävän 15 min, vaikka keasto on 25 min! Meni monta viikkoa ihmetellessä miksei tallennus toimi. Tämähän ei ole ainoa virheellinenohjelmatieto YLEllä. Myöskään ohjelmatietojen muutokset eivät päivity oppaaseen riittävän rivakasti. Vanhalla kunnon analogisella on pystynyt YLEn kanavilla sentään käyttämään PDS:ää, joka on tunnistanut ohjelman alun ja lopun jolloin ohjelmatietojen muutokset eivät ole haitanneet. Täytyykö uuteen järjestelmään siirryttäessä unohtaa kaikki vanhemman järjestelmän hyvät ominaisuudet ja keksiä ne uudelleen, kun ensin asiakkaat ovat riittävän kauan kärsineet?
"Täytyy sanoa, että ihan uskomatonta vedätystä ja kesken eräisillä tuotteilla rahastusta. Tulee ihan Microsoftin touhu mieleen, kun annetaan käyttäjien kärsiä ja hoitaa tuotekehitys." Näinhän se homma nykyään toimii, mutta siitä saa syyttää vain itseään jos ostaa p.skaa. Ja ne jotka ostavat esim.600€:n digibokseja ,niillä täytyy joko olla ylimääräistä rahaa paljon tai sitten yläpäässä tyhjää Edit: Tai sitten molempia.
Ylen ja Viestintäministeriön Diktaattorit & Politrukit. Työntäkää ne digiboxit ja koko digi sekoilut hemmetin syvälle per cc...
Alan itse sen verran kyllästyä tähän touhuu, että mikäli en saa juuri hajonnutta boksiani takuuvaihtoon, en uutta ostakkaan ja lopetan televison katselun ja luvan maksamisen ensi syksyyn.
ei mulla ylimäärästä ole mutta olen töissä itellä hyvä tuuri kai ? koska kummatkin ( perus ja tallentava ) boxini toimii hyvin
Mulla on sama (lähes sama) tilanne kuin Sokarillakin. Ainoo vaan, että yks perusboxi enemmän. Ongelmia ei ole ilmennyt, kuin kerran, kun tallentava meni jumiin, muttei sen jälkeen kertaakaan. Kovasti kaikki tuntuu tekniikkaa syyttävän, mutta monessa tapauksessa syy on silellä sohvan ja telkkarin välissä.
onko se sitten niin, että pitää olla ne 2 vara boksia aina valmiina. sais elokuvat katsottua loppuun. jos yks boksi tilttaa, niin vaihtaa toiselle. ja taas kun tv:stä ei tule "mitään", niin voi taas resetoida boksit kuntoon.
No itse pärjään täydellisesti joko erillisellä tai telkkarissa olevalla boksilla. Kummassakaan ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Vikahan on siinä että päivityksien pitäminen verkossa maksaa melkoisesti joten monellakaan valmistajalla ei ole siitä syystä intressejä laittaa niitä verkkoon. Tästä päästään siihen tulokseen että ellei itsellä tai jollain tutulla ole tarvittavaa taitoa päivityksen tekoon niin laite vaan takuuseen...
Näinhän se on. Kaikkea ei pidä hyväksyä vaan laite takuuhuoltoon jos toimiminen on päivityksestä kiinni eikä sitä ole kohtuullisen helposti muuten saatavilla. Esim. Sonyn telkkareissa oli digivirittimessä lievä Yle-tekstitysongelma johon päivitys ilmassa olo lopetettu viime vuoden lopulla mutta kun soitin huoltoon niin sieltä tultiin veloituksetta kotiin tekemään päivitys takuuseen... http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=889957&postcount=84