minulle kävi näin, kun tässä yksi päivä kaikki näytti menevän hyvin, pitkästä aikaa: Oleilin koneella n. 10 min, jossain välissä 4 min meni johonkin muuhun. Noh, yhtäkkiä näytöltä katosi pikakuvakkeet, ja alhaalta työkalupalkki. Eikä ne palautuneet millään takaisin. Siihen ei auttanut mikään muu, kuin käynnistää kone uudelleen. Noh, nytkin kun tätä kirjoittelen, tuossa alhaalla ei ole mitään työkalupalkia. Kone täytyykin sitten käynnistää ihan virtanapista. Mistäs tuollainen johtuu? EDIT:Huomasin myös Tehtävienhallinnasta, että prosessi nimeltään explorer.exe on kadonnut sieltä, tai pikemminkin se on sulkeutunut. Ennen minulle tuli virhelilmoitus, jossa luki, että explorer.exe on havainnut virheen ja tuote on suljettava, nyt se vaan sulkee koko hommelin ilmoittamatta mitään.
Luot uuden prosessi nimelytä explorer.exe. Jos tiedät niin tuo explorer.exe on windowsin oma prosessi joka juuri pitää pystyssä näitä näytön kuvakkeita ja tuota palkkia. Ei suinkaan ole se Internet Explorer. =)
Juu, kyllä tiesin, että tuo ei ole mikään internet-juttu. Ja mites siihen luodaan uus prosessi? Itse en löydä siitä mitään "luo uusi prosessi"-mahdollisuuteen viittaavaa napiketta tai muuta... Siin on vaan se "lopeta prosessi"-vaihtoehto.
siellä ylhäällä lukee Tiedosto-->Uusi tehtävä(suorita) siihen ikkunaan kirjoitat explorer.exe ja enter sitten palautuu pikakuvakkeet ja työkalupalkki..
Aijaa, luulin vain, että se avaa vain siihen "sovellukset"-kehteen jotain, mutta mietein vähän itsekkin, ni se kuulosti ihan toimivalta. Kiitti...