Siis en kyllä enää tiedä, että onko tänne kirjoittamisessa enää mitään järkeä, koska tuntuu, että tämä nyt oli tässä. Minulla ei ole ollut aikaa tehdä koneelle yhtään mitään pitkään aikaan (=kuukausiin), vaikka olenkin jo ajat sitten nähnyt, että olisi pitänyt tehdä jotain kun vielä voi. Ja nyt minulla ei oikeastaan ole aikaa asentaa Windowsia uudestaan, mutta konetta tarvitsen silti, joten nyt tulee vielä viimeinen heppoinen pelastus yritys. No siis olen suht varma, että virukset ja kaiken maailman öttimönkiäiset ovat vallanneet koko koneen. Ja mikä on vikana? KAIKKI. *copypaste ei toimi (ei edes ctrl + v jne.) paste ei edes ole valikossa *internet explorer ei toimi (tätä kirjoitan firefoxilla) *äänet eivät toimi, ajuri on poissa *en voi asentaa uusia ohjelmia, lukee vaan corrupted file tmv. *en voi tallentaa tikulle *mese ei toimi *alapalkissa ei näy palkkeja, joissa lukisi mitkä ohjelmat ovat auki *mikään viruksen skannaus ei toimi ja online skanneritkin tarvitsisivat explorerin (hijackissa ei muuten näy mitään epäilyttävää, jos nyt oikein sitä tulkitsin) Viruksentorjunta ja palomuuri näennäisesti toimivat, mutta sanotaanko nyt vaikka, että aika näennäisesti. Mitkään security testit eivät mene läpi... Onko nyt enää mitään jäljellä. Niin ja haluaisin kyllä säästää joitain tiedostoja, mutta niiden lähettäminen tai tikulle tallentaminen ei onnistu. Mitä tässä enää voi tehdä? (lähetän tämän tiedoston äkkiä ennen kuin tulee mozilla firefoxin kaatumisilmoitus )
Kokeileppas scannailla vikasietotilassa. Se auttaa usein. Jos ei muuta, niin winukkan uusiksi asentaminen on varma vaihtoehto ainakin voit myös kokeilla tuonne hjt-puolelle kertoa ongelmistasi samalla kun lähetät hjt:n lokin sinne ja tiedoksi vaan, jos tarvitset konetta, aikaakin kyllä luulisi järjestyvän koneen putsaamiselle. Ei winukan asennuksessa nyt niin kauaa mene.
Niin olen tehnyt järjestelmänpalautuksen jo silloin, kun tuli sinisiä ja mustia näyttöjä ja luulin, että se olisi ollut siinä. Minun rakas pieni koneeni on kyllä kaatunut ennenkin (ehkä kaksi tai kolme kertaa) niin, että on pitänyt asentaa Windows uusiksi, mutta ennen ei olla koskaan tultu näin pitkälle. Olen ennen pannut stopin jo silloin, kun virheikkunoita on tullut koko ajan ja joka ohjelmassa ja sinisiä näyttöjä useammin kuin kerran päivässä. F-secure scannaus ei mene läpi. Jää tuohon sinireunaiseen ruutuun polkemaan paikalleen. Lataa, mutta ei kuitenkaan lataa. Tyypillistä. Muita ideoita?
Aa oho BlackPawn kommenttiin jäi vastaamatta. No siis aion kyllä asentaa sen Windowsin uusiksi, mutta tarvitaan nyt joku ratkaisu, että tämä höskä kestäisi vielä parin päivän sähköpostin lukemiset ja laskujen maksamiset (joiden maksamista arastelen kyllä hyvin paljon kun kone on tällaisessa tilassa... en yhtään pidä niistä corrupted file ikkunoista, tulee vaan korruptio ja sitä kautta salakuuntelu ja vakoilu jne. mieleen ) Katsoin hjt:n läpi eikä minun mielestäni ainakaan ollut mitään ihmeellistä. Niin ja tuonne hjt osioon en niitä tietystikään voi laittaa koska copypastaushan ei koneessa toimi. No kyllä siinä "winukan" asentamisessa nyt jonkin aikaa menee. Joo ja toinen syy, miksi selviäisin tästä mieluummin helpommalla on se, että kun asennan uuden windowsin, niin se ei olisi enää XP Pro englanniksi, vaan se olisi XP Home Edition suomeksi. Ja se taas tuntuisi jotenkin taakse päin menemiseltä. Minun professionalini on sen verran häälyvää tavaraa, että en oikein haluaisi asentaa sitä uusiksi. Niin, olette oikeassa. Olisi varmaan vaan parasta saman tien ostaa Vista (olen pihi...).
Ei Vistaa enää kannata, kun seiskakin on juuri tulossa Mutta ilmeisesti scannaus vikasietotilassa ei onnistunut? Hmm... Olen joskus kuullut scannereista, jotka scannaavat buuttauksen yhteydessä, niin ettei käyttöjärjestelmä lataudu. Joku viisaampi ehkä tietäisi mistä sellaisen löytäisi.