Kaistan jako Telewell EA501v3 porteille

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Tommi_W, Dec 5, 2008.

  1. Tommi_W

    Tommi_W Member

    Joined:
    Dec 5, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Morjesta!

    En tuossa suivaannuttuani nopealla etsinnällä onnistunut löytämään vastausta.
    Eli tilanne on se, että telewellissäni kiinni oleva verkkokovalevy on myös toisella paikkakunnalla asuvan veljeni käytössä, enkä saa rajoitettua omasta verkostani ulospäin lähtevää liikennettä siten, että voisin samaan aikaan käyttää nettiäni mielekkäästi hänen ladatessaan tiedostoja.

    Nettiyhteys on kumpaankin suuntaan riittävä suuri, mutta hänen tietoliikenteensä on jostain syystä priorisoitu minuun verrattuna. Olen yrittänyt käyttää telewellin QoS ja pakettienhallinta ominaisuuksia, mutta tuloksetta.
    ----------------
    Tommi W.
     
  2. jawa75

    jawa75 Regular member

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    728
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En sen tarkemmin tästä hommasta tiedä mutta haluan kuitenkin lisätä että millähän ohjelmalla velipoikasi kovoon liittyy? Jos tämän ohjelman nopeutta rajoittaisit tuolla Qos-ominaisuudella. Toinen on tietysti se että veljesi lataisi tiedostoja öisin tai päivisin silloin kun et itse tarvitse kaistaa.
     
  3. Tommi_W

    Tommi_W Member

    Joined:
    Dec 5, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Siis tarkoitatko että jos veli lataa firefoxilla ftp:tä käyttäen niin voin rajoittaa sitä firefoxia, tekemällä mitä tarkalleen? Ei toimi tuo yön ja päivän systeemi, joskus pääsen itse käyttämään konetta vasta yöllä ja ehkä hänkin haluaa mennä joskus nukkumaan :)
     

Share This Page