Ostin koneeseeni kauttimet, mutta en saa niitä millään kytkettyä tietokoneeni takapaneeliin, Missä vika? Etupaneeliin ne menevät helposti ja lähtee soimaan, mutta takapaneelista ei sitten millään. Kokeilin ensin siihen takapaneelin vihreään liitäntään, mutta en saanut kuulumaan. Sitten koitin kaikki takapaneelin liitännät tuloksetta. Eiköhän se oikea liitäntä ole juuri se vihreä, mutta ääniasetukseni kusee. Windwos seiska käyttiksenä ja sen ääniasetusten toistaminen välilehdeltä olen valinnut oletuslaitteeksi kaiuttimet. Emolevy: Gigabyte 970A-UD3, Kajarit: Altec lansing octane 7.
Oliskos jokin ajuri homma ( Äänikortin ajurit ) Onko aijemmin toiminut. Kyllä se vihreä liitäntä on oikein. Onko siellä nyt joku äänen vaimennus / äänen mykistys päällä. Audiohallinta. Äänen hallinta. Äänet ja äänilaitteet.
No mulla ei ole ennemmin ollut tässä koneessa kaiuttimia. Olen kuunnellut kuulokkeilla, tai välillä tv:n kajareista, mikä on kytketty hdmi:llä titokoneeseen. Edit: No latasin noi ajurit: http://www.download.fi/ajurit/aanik...nition_audio_codec_windows_7_vista.cfm#tiedot ,ja nyt tomiii. Edit2: Toi latausohjelma ensin näköjään vaan poisti sen vanhan HD audiohallinta ohjelman, nyt kun käynnistin sen asennusohjelman uudestaan niin se asensi uuden HD audio hallinnan, ja nyt äänet ei taaskaan kuulu. Tarvitseeko tota ohjelmaa edes mihinkään? Koska ilman sitä kaiuttimet toimii,ja sen kanssa ei toimi. Mistä tuolta saa sen mykistyksen pois:
Onko koneen etupaneelissa samaan aikaan kiinni jotkut kuulokkeet/kaiuttimet? Usein takapaneelin lähtö nimittäin mykistetään siinä tapauksessa. Realtekin softassa sellainen kohta on muistaakseni oikean yläkulman "kehittyneet asetukset" tjsp. -linkin takana.
Ei ole mitään kuulokkeita kiinni. Olishan se kiva saada noi toimiin sen realtek hd audiohallinta ohjelman kanssa, mutta kai mää pärjään ilman sitä ohjelmaaki.